خنجری گفت: شروع خدمتم با حفاظت از امام عزیزرحمته الله علیه بوده، که با شروع جنگ تحمیلی از سال 59 تا 67 وارد عرصه دفاع مقدس شدم و نزدیک به یازده مرتبه مجروح شد‌ام.
کد خبر: ۹۰۰۸۸۱۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، دکتر احمد خنجری قمی جانباز 70 درصد از و رزمندگان لشکر 17 علی بن ابی طالب (ع) در دفاع مقدس در نشست کمیته سلامت جنبش مردمی چهل سال انقلاب کبیر اسلامی اظهار داشت: از سال56 در عرصه انقلاب حضور فعال داشته و از شاهدان حادثه 19 دی قم نیز بودم و همیشه در تظاهرات حضور فعال داشته ام.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب وارد عرصه دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن شده و از همان اوایل سال 58، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده‌ام.

خنجری گفت: شروع خدمتم با حفاظت از امام عزیزرحمته الله علیه بود که با شروع جنگ تحمیلی از سال 59 تا 67 وارد عرصه دفاع مقدس شدم و نزدیک به یازده مرتبه نیز مجروح شد‌ه‌ام.

وی افزود: بعد از جنگ به ادامه تحصیل پرداختم و با اراده و بدون حضور در کلاس‌های کنکوربا رتبه 35 در دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شد‌ام.

خنجری در ادامه تصریح کرد: در دوران تحصیل، متاهل بودم و سه فرزند دارم که توانسته با وجود مجروحیت از ناحیه سر به این مرتبه علمی دست پیدا کند.

وی گفت: در دروان حاکمیت صدام و بلافاصله بعد از اتمام تحصیل، اولین باب طبابش خدمت به زائرین امام حسین بوده است.
خنجری بیان کرد: با سقوط رژیم بعثی عراق، تابستان سال 82 به همراه خانوداه به عراق رفتم، و با مشاهده بیماری‌های مختلف زائران به این نتیجه رسیدم که با ورود به ایران ارژانسی در کربلا احداث کنم.

این جانباز 70 درصد افزود: با پیگیری‌های متعدد و مشیت الهی و با ایجاد گروه پانزده نفره از پزشکان، جراحان و ماماها، موفق به تاسیس اولین اورژانس انژیو مردانه در سال 82 در کربلا شدیم.

خنجری گفت: در انفجارات عاشورای حسینی سال 82 که پیرامون حرم امام حسین (ع) اتفاق افتاد این اورژانس به معتبرترین مرکز درمانی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه تا کنون هیچ گونه تیم مجرب، قوی و تخصصی از طرف ایران به کربلا اعزام نشده است، افزود: تعدادی از زائرین پزشک نیز در آن زمان برای کمک به مجروحین اعلام آمادگی کردند و به این مرکز درمانی پیوستند.

خنجری با اشاره به اینکه همزمان نزدیک به چهار جراح، ارتوپد، پزشک عمومی و ماما به این مرکز درمانی فرستاده شدند، اظهار داشت: در بمب گذاری عاشورا، نزدیک به 14 میلیون جمعیت در کربلا حضور داشت و کادر درمانی ما مخلصانه در خدمت زائران بوده و از ایجاد تلفات سنگین جلوگیری کردند.

وی گفت: ازفروردین سال 83 نیز بنا به درخواست مردم در کربلا و نجف اورژانس تاسیس کرده و اولین اورژانس کربلا در اربعین حسینی آغاز به کار کرد.

خنجری عنوان کرد: از سال 84 راه انداز مرکز هیئت پزشکی حج در کربلا و نجف بوده و هرساله مشغول خدمت رسانی به زائران امام حسین هستیم.

وی اظهار داشت: در سال 88 با حضور در پژوهشگاه دفاع مقدس و گذراندن مدرسی دروس دفاع مقدس به عنوان سراستاد درس علوم و معارف دفاع مقدس به دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی شدم.

خنجری بیان کرد: خوشبختانه تعدادی از افرادی که ذهینت منفی به انقلاب داشتند با شنیدن بیان مسئله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاثیرات مثبتی گرفتند.

وی گفت: در حال حاضر در خدمت خانواده‌های شهدا در زمینه پایش سلامت بوده و از فعالان فضای مجازی  است.

خنجری افزود: وظیفه ما دفاع از اسلام، انقلاب، شهدا و دستاوردهای انقلاب است و لازم است پیرو ولایت فقیه باشیم که هرچه داریم از ولایت فقیه بوده و غفلت از آن موجب طمع دشمنان بر ما می‌شود.

وی تصریح کرد: سرور و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) و حضرت ابولفضل العباس (ع) درس دفاع عملی از اسلام به ما دادند و ما بایداز اسلام جانانه دفاع کنیم.
ارسال نظرات