خبرهای داغ:
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: برقی کردن قطار محور تهران -زنجان در حال نهایی شدن است که از این طریق سرعت حرکت در این مسیر افزایش می یابد.
کد خبر: ۹۰۰۸۸۴۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴


به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین ، علی خدایی در جلسه بررسی طرحTod که بعدازظهر امروز در اداره کل راه و شهرسازی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در تمام کشورهای دنیا توسعه هر منطقه مرتبط با توسعه شبکه ریلی آن کشور است که در کشور ما هم سیاست گذاری ها به این سمت حرکت کرده است.
وی با بیان اینکه حمل و نقل چندوجهی در دنیا از اهمیت بالایی برخودار است، افزود: با بهره برداری از طرح tod در شهر قزوین این اتفاق خوب در شهر قزوین هم رخ می دهد.
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور اضافه کرد: خط ریلی قزوین- رشت۱۶۴ کیلومتر است که با همت دولت در سال جاری به بهره برداری می رسد.
خدایی عنوان کرد: با راه اندازی این خط راه آهن استان قزوین با بندر انزلی در گیلان و راه های دریایی مرتبط می شود پیش بینی بار ترانزیتی تا ۱۰ میلیون تن را داریم.
وی تصریح کرد: در بحث مسافری چون محور قزوین- رشت به ویژه در حوزه استان گیلان که جاذبه های توریستی بالایی دارد، می تواند به جذب توریست کمک شایانی کند.
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت:به جز خط ریلی قزوین-زنجان و قزوین-رشت در داخل شهر هم بحث تراموا، بی آر تی و راه آهن باهم ادغام شده و خدمات مطلوبی از این طریق ارایه می شود.
خدایی اظهار کرد: به غیر از بحث دوخطه بحث برقی کردن قطار محور تهران -زنجان در حال نهایی شدن است که از این طریق سرعت حرکت در این مسیر افزایش می یابد.
وی با اشاره به آمار جابجایی مسافر از طریق حمل و نقل ریلی در سال گذشته بیان کرد:در سال گذشته در حوزه اداره کل راه اهن شمالغرب ۲میلیون و ۵۰۰ نفر جابجایی مسافر داشتیم که یک سوم آن در حوزه قزوین بود.
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور خاطرنشان کرد:امید است با بهره برداری از tod این تعداد مسافر به چند برابر افزایش یابد که برای تحقق این هدف قطارهای حومه ای را هم پیش بینی کردیم.
انتهای پیام/۹۰۰۱پ/

ارسال نظرات
پر بیننده ها