در گفتگو با رئیس صنعت، معدن و تجارات بوکان مطرح شد:
رئیس صنعت، معدن و تجارات بوکان گفت: بی گمان برای رسیدن به شعار اهداف شعار سال نیاز است مردم و مسئولان در یک راستا گام بردارند.
کد خبر: ۹۰۰۸۸۹۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حمایت از کالای ایرانی، این نقشه راهی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در همان دقایق اولیه سال ۹۷ برای آحاد جامعه از مسئولان گرفته تا مردم ترسیم کردند تا با این نقشه کشور بتواند بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی را پشت سر بگذارد.

در همین راستا جدای از مردم به عنوان بازوی اصلی تحقق شعار سال ارگانهای نیز هستند که نقش بسیار ویژه ای در رسیدن به اهداف شعار سال ۹۷ دارند که یکی از مهمترین انها صنعت، معدن و تجارت است.

بخش صنعت، معدن و تجارت ایران با دارا بودن بیشترین سهم اقتصادی کشور، دارای تعامل گستردهای با سایر بخشهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه ایران است و می‌تواند یکی از موثر ترین پیشران های اقتصادی کشور باشد.

بخش صنعت، معدن و تجارت نه تنها می‌تواند سهم بالایی در ساماندهی معیشت جامعه داشته باشد، بلکه می‌تواند اقتدار و کارامدی کشور را برای دستیابی به امنیت، عدالت، رفاه، آزادی، استقلال و عزت ملی تقویت نماید. ارتباط گسترده این بخش با بخش های مختلف مانند حوزه پولی و بانکی، بورس، تولید، توزیع، اشتغال، واردات، صادرات، ارتباط بین مصرف کننده و تولید کننده و بسیاری بخش های دیگر و میزان اثر گذاری و اثر پذیری از این بخش ها نشانگر اهمیت بالای شناخت صنعت، معدن و تجارت کشور است.

با توجه به توضیحات بالا می توان به نقش ویژه این بخش در تحقق شعار سال پی برد که در همین راستا خبرگزاری بسیج در گفتگوی اختصاصی با ریئس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بوکان در باره برنامه های این اداره در راستای شعار سال به صحبت نشست.

حسن عبدی در ابتدای سخنان خود با اشاره به نام گذاری سال ۹۷ عنوان کرد: تحقق این شعار موجب رشد و شکوفایی صنعت و اقتصاد کشور خواهد شد و می تواند بسیاری از چالشهای موجود همچون بیکاری، رکود در تولید و غیره … را که مشکلات اصلی حوزه اقتصاد کشور هستند را برطرف کند.

وی ادامه داد: بی گمان برای رسیدن به شعار اهداف شعار سال نیاز است مردم و مسئولان در یک راستا گام بردارند و تولید کنندگان نیز جدای از ارتقاء کیفیت تولیدات خود که سبب اعتماد سازی مردم می شود به بسیاری از مسائل حوزه خود توجه ویژه داشته باشند.

این دکترای اقتصاد تصریح کرد: اقتصاد کشور نزدیک به ۴ دهه است که زیر فشار تحریم است هرچند توانسته ایم در بسیاری از موارد به خود کفایی برسیم اما هنوز تا استاندارد های جهانی فاصله زیادی داریم که تولید کننده با حمایت مسئولان و مردم باید کیفیت کالای خود را جهانی کند که در صورت تحقق این مهم بیگمان می توانیم اعلام کنیم به اهداف شعار سال نزدیک شدیم.

عبدی به برنامه های صنعت و معدن و تجارت بوکان در سال ۹۷ برای تحقق شعار سال نیز اشاره کرد و تصریح نمود: حمایت از تولید کننده و شناسایی ایده های برتر تولید از مهمترین برنامه های ما در سال جدید خواهد بود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارات بوکان افزود: از اول سال جاری تا کنون با اعزام تیم های تخصصی به سطح شهر توانسته ایم چندین نغبه فعال در عرصه تولید را شناسایی کنیم که امید است بتوانیم انها را در راستای افزایش و گسترش تولید یاری دهیم.

وی ادامه داد: از اول سال جاری نیز تا کنون چندین جلسه با اشخاص دارای ایده های برتر کارافرینی برگزار و با همکاری متخصصین امر راهنمایی های لازم در راستای کمک به فرایند پیاده کردن ایده ها برگزار شده است.

این مسئول شهرستانی عنوان کرد: حمایت از تولید و کیفیت خود از دیگر برنامه های ما در سال جاری است که امید است صنعتی ترین شهرستان استان در پایان سال نقش ویژه ای در تحقق شعار سال ایفا کرده باشد.

وی با اشاره به عزم جزم بخش صنعت، معدن و تجارت برای تحقق شعار امسال، جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای ایجاد و توسعه واحدهای اقتصادی را در جهت افزایش تولید و ایجاد و تثبیت اشتغال پایدار مهم و ضروری دانست و گفت: با تلاش های گسترده فرماندار و نماینده شهرستان در مجلس موفق به به جذب یک سرمایه گذار هلندی برای تاسیس پتروشیمی بوکان شده ایم که ان شاالله امید واریم در اینده ای بسیار نزدیک شاهد عملیاتی شدن این طرح بزرگ در شهرستان باشیم که جزئیات ان در سفر مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان به شهرستان اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات