خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه سپاه قاینات:

سپاه رقیب هیچ ارگان و نهادی نیست/ اجرای طرح های اشتغال زایی ومحرومیت زدایی در قاینات

فرمانده سپاه ناحیه قاینات با بیان اینکه سپاه را رقیب هیچ نهاد و ارگانی نیست گفت: یکی از مولفه های افزایش امنیت ملی رضایت مردمی است و سپاه هم در کنار سایر ادارات در تلاش است که این امنیت روز به روز افزایش یابد.
کد خبر: ۹۰۰۸۹۰۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ رضا هزاری فرمانده سپاه ناحیه قاینات در نشست خبری با اصحاب رسانه  که به مناسبت سالروز تاسیس سپاه  و هفته پاسدار برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه اظهارکرد: در سال 1357 نظام برگرفته از موضوعات دینی و بر محور دین توسط معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) بنا نهاده شد و تشکیل این حکومت   ایدئولوژی های مطرح در سال 57 را تحت الشعاع قرارداد و حرفی جدید در زمینه دین به منصه ظهور گذاشت و طبیعی بود که این انقلاب دشمنی های  خاص خود را داشته باشد و به هر حال این نهال نوپای انقلاب نیاز به نگهبانی و حراست داشت که به دستور امام(ره) سپاه تاسیس شد و با تاسیس سپاه در واقع انقلاب بیمه شد ومسئولیت و پاسداری از این انقلاب به سپاه واگذار شد.

وی افزود:ما پاسداران ،پاسداری از انقلاب را تکلیف می دانیم و این تکلیف بر دوش همه مسئولین و مردم و اقشار مختلف گذاشته شده است و این وظیفه و رسالت همه ماست .

فرمانده سپاه ناحیه قاینات ادامه داد: قطعا سپاه از بازوی پرتوان بسیج دراین زمینه استفاده می کند.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگی سپاه و بسیج در سال 96 به موفقیت  رده های مختلف بسیج شهرستان در جشنواره مالک اشتر اشاره کرد و گفت: برنامه های بسیج بر اساس برنامه های ابلاغی انجام می شود که از  شاخص ترین برنامه هامی توان  به اجرای برنامه های مختلف در ایام الله ،برگزاری برنامه تفرجگاه با اجرای برنامه های متنوع در پارک امام علی(ع)، برپایی نمایشگاه بازسازی عملیات دفاع مقدس در هفته دفاعمقدس و هفته بسیج،اجرای برنامه روز شهرستان،اعزام  کاروان های راهیان نور دانش آموزی و محلات به تعداد 702نفر،اعزام سه دستگاه اتوبوس از افراد بی بضاعت با همکاری آستان قدس در غالب طرح مهر درخشان به مشهد مقدس،برپایی نشست های بصیرتی با محوریت مساجد ،برگزاری یادواره های شهداء ، بازسازی واقعه غدیر در آرین شهر،برگزاری برنامه آبرو محله با موضوع مقابله جدی با آسیب های اجتماعی و ... اشاره کرد.

فرمانده سپاه ناحیه قاینات در ادامه با اشاره به طرح های محرومیت زدایی و پروژه های بسیج سازندگی گفت: بازسازی گلزار شهدای اسلام آباد وکره،ساخت 4 خانه عالم در روستاهاو ساخت کتابخانه  از جمله پروژه های عمرانی سپاه شهرستان در سال 96 بوده است که در مجموع 4 میلیاردو 230 میلیون ریال برای این پروژه ها هزینه شده است .

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ارائه شده در راستای اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در سال گذشته گفت: 29 مورد تسهیلات به ارزش 305 میلیون تومان شامل فرآوری زرشک،اصلاح باغات،صنایع دستی،پرورش شتر مرغ ،پرورش دام سبک وسنگین،پرورش زنبور عسل و ایجاد گلخانه به متقضیان پرداخت شده است و در مجموع برای  150 نفر شغل ایجاد شده است.

هزاری به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: برگزاری اردوهای جهادی و شناسنامه دار کردن 4 گروه جهادی برای شهرستان قاینات از دیگر خدمات ارائه شده برای مردم مناطق مختلف بوده است که دراین راستا 819 نفر روز در اردوهای جهادی شامل 717 نفر روز اردوهای جهادی یکروزه،102نفر روز اردوهای جهادی 7روزه ،43 نفر روز اردوهای جهادی 3روزه و 29 نفر روز اردوهای جهادی 10 روزه شرکت داشته اند.

فرمانده سپاه قاینات به اعزام تیم های تخصصی پزشکی درمانی  به مناطق کم برخوردار اشاره کردو گفت:برگزاری همایشِ علمی کارکردن کشاورزان سطح شهرستان از دیگر برنامه های سپاه در سال گذشته  بوده است

هزاری از شناسایی واحد های تعطیل و نیمه تعطیل شهرستان وتحلیل دقیق و ارائه راهکار به مرکزاستان اشاره کرد وگفت: همچنین نمایشگاههایی از محصولات و واحد های تولیدی نیز در سطح شهرستان برگزار شده است.

وی از ارائه کمک بلا عوض به بسیجیان معصر و نیازمند در سال گذشته خبرداد.

فرمانده سپاه ناحیه قاین از برگزاری مسابقات قرآنی در سطح حوزه و ناحیه در سال 96 خبرداد و گفت: در همین راستا کلاس های حفظ و آموزش های تخصصی قرآن نیز برگزار شده است.

اجرای مسابقات ورزشی به مناسبت های مختلف و اعزام تیم های برتر به مسابقات استانی، اجرای گشت محله ،همایش سالانه امر به معروف و نهی از منکر ،برگزاری همایش ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان پایگاهها به منظور هم افزایی بین اعضاء برگزاری جشن میلاد کوثر،گردهمایی مدافعان حریم خانواده  ویژه بانوان ،برگزاری کارگاههای آموزشی مادران،پرچم داران مقابله با جنگ نرم و برگزاری کارگاههای مهارت زندگی ،تهیه کمک جهیزیه برای بسیجیان نیازمند،برگزاری دوره های آموزشی صالحین وآمادگی دفاعی پایه نهم  از دیگر برنامه های سپاه در سال گذشته بود که فرمانده سپاه قاین به آن اشاره داشت.

 فرمانده سپاه ناحیه قاینات در ادامه به برنامه های پیش رودر سال جاری اشاره کرد و گفت:بسیج متعالی است که می تواند به اهدافی که سپاه ترسیم کرده است برسد و از جمله می توان از ورود سپاه  و بسیج به بحث آسیب های اجتماعی در شهرستان از جمله به موضوع طلاق و اعتیاد اشاره کرد که در سال جاری در غالب قرارگاه جوادالائمه دنبال خواهد شد .

وی از طرح های بسیار خوبی در راستای اشتغال زایی در شهرستان خبرد داد و گفت: صحبت هایی با آستان قدس انجام شده است که در صورت موافقت طرح های اشتغال زایی خوبی در شهرستان اجرا می شود.

هزاری از اجرای گشت های محله محور با همکاری نیروی انتظامی و بسیج در جهت ایجاد امنیت بیشتر در محلات مختلف شهرستان در سال 97 خبرداد.

تشکیل گروههای جهادی در پایگاههای برتر شهرستان و شرکت بیشتر در مباحث محرومیت زدایی از دیگر برنامه های بسیج در سال جاری است که فرمانده سپاه قاین به آن اشاره کرد.

هزاری گفت:اجرای طرح شهید بهنام محمدی وارتباط بیشتر بین جوانان و مساجد ومدرسه از دیگر طرح هایی است که سال جاری انجام خواهد شد .

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به میلاد امام حسین(ع) و نامگذاری این روز به نام روز پاسدار گفت:براساس برنامه ریزی های صورت گرفته این هفته به نام هفته پاسدار نامگذاری شده است و به همین مناسبت برنامه هایی از جمله دیدار با خانواده شهدای پاسدار،برگزاری مراسم ویژه اعیاد شعبانیه وروز پاسدار با حضور کلیه پاسداران شاغل و بازنشستگان در شهرستان برگزار خواهد شد .

فرمانده سپاه ناحیه قاینات سپاه را رقیب هیچ نهاد وارگانی ندانست و گفت: یکی از مولفه های افزایش امنیت ملی رضایت مردمی است و سپاه هم در کنار سایر ادارات در تلاش است که این امنیت روز به روز افزایش یابد.

هزاری از تاسیس مدارس امام حسین(ع) و افزایش توان علمی دانش اموزان طی چند سال گذشته در شهرستان خبرداد و گفت: طرح شهید بهنام محمدی در راستای افزایش توان آموزشی و تربیتی دانش آموزان نیز اجرا می شود .

ارسال نظرات
پر بیننده ها