خبرهای داغ:
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

بصیرت حضرت عباس (ع) در مسیر توحید محقق شد

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضرت عباس (ع) عبد صالح خدا بودند و بصیرت ایشان در مسیر توحید محقق شد.
کد خبر: ۹۰۰۸۹۱۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
بصیرت حضرت عباس (ع) در مسیر توحید محقق شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام حسین بنیادی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت عباس (ع) اظهار کرد: ذکر زیارتنامه در زمینه مقام و جایگاه حضرت عباس (ع) نشاندهنده جایگاه ایشان در دوران تاریخ است. ایشان اوج بصیرت، ولایتمداری و فداکاری را در مسیر عاشورا و قیام کربلا به طور عینی نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه قمر بنی هاشم (ع) عبد صالح خدا بودند نشاندهنده این است که بصیرت در مسیر توحید محقق می‌شود ایشان با ویژگی‌های شاخص در میدان مبارزه حضور پیدا کردند بنابراین الگویی برای تمام کسانی است که مسیر خود را از روی گمراهی یا جهالت گم می‌کنند.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بهترین سخنان حضرت در زمینه وفاداری، شناخت زمان و مکان و اقتدا به امام است گفت: مطالبی که از سوی رهبران دینی مذهب اسلام و دیگر مذاهب در زمینه مقام بنی هاشم (ع) بیان شده نشاندهنده این است که چهره، افکار، رفتار و گفتار ایشان در میدان مبارزه عدالتخواهانه سیدالشهدا (ع) گفتمان بین‌المللی محسوب می‌شود و برای همه افراد و آحاد جهان تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: گفتمان همراه منطق و عقلانیت بهترین نوع مبارزه خاندان رسول خدا (ص) است که برگرفته از قرآن و نبوت نبی اکرم (ص) است. نصایح و موعظه‌های حضرت در روز عاشورا نشاندهنده این است که حضرت عباس (ع) دارای منطق بسیار عالی در مواجهه با دشمنان بودند.

بنیادی عنوان کرد: قوت ایمان و باور‌های دینی انسان را در میدان نبرد به یک وجود شاخص تبدیل می‌کند بنابراین حضرت عباس (ع) در این زمینه شاخص بودند، زیرا در میدان عقلانیت، مبارزه و مناظره سرآمد بودند.
ارسال نظرات