خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس گفت: خوزستان در دفاع مقدس نقش کلیدی دارد؛ باید برای استان از این نقش آورده‌ی مثبتی داشته باشیم و به همین دلیل به دنبال احداث یک باغ موزه بزرگ و فرا ملی برای خوزستان هستیم.
کد خبر: ۹۰۰۸۹۴۷
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶

سردار محمد علی‌پور امروز در جلسه هماهنگ سازی سیاست‌های استان با شعار مقام معظم رهبری در سال جاری اظهار داشت: شورای هماهنگی استان در سال 94 تشکیل و هفت کمیته ذیل آن قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این کمیته افزود: تدوین دانشنامه دفاع مقدس خوزستان است یکی از مهمترین فعالیت‌های است.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس بیان کرد: بالغ بر 2هزار و 875 مدخل تدوین و در سه گروه شهدا، اشخاص، جغرافیا و نظامی بررسی و در شورای برنامه ریزی نیز تصویب شد.

وی درباره نقش خوزستان در دوران دفاع مقدس گفت: در این باره کار را به سه قسمت تبدیل کردیم نقش دولت، نیروهای مسلح ونقش مردم، عشایر، بازار، اصناف و حسینیه‌ها در دفاع مقدس است همچنین باید نقش دولت در دوران دفاع مقدس را جدی بگیریم زیرا توانست بخشی از بار جنگ را به دوش بکشد.

سردار علی‌پور درباره مکتوب سازی نقش خوزستان در دفاع مقدس تصریح کرد: تمام ما می‌دانیم در بحث دفاع مقدس خوزستان جایگاه ویژه‌ای دارد ولی در حوزه مکتوب سازی ضعیف عمل کردیم اما باز هم چاپ 60 کتاب در حوزه مدیریت فعلی حفظ آثار کار کمی نیست و بسیار بی‌نظیر و ماندگار است در حالی که قبلا کمتر به این امر توجه شده است.

وی همچنین در ادامه تاکید کرد: خوزستان در دفاع مقدس نقش کلیدی دارد؛ باید برای استان از این نقش آورده‌ی مثبتی داشته باشیم و به همین دلیل به دنبال احداث یک باغ موزه بزرگ و فرا ملی برای خوزستان هستیم همچنین به دنبال این امریم تا نقش شهرستان‌های خوزستان را در این باغ موزه ارائه دهیم.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خاطر نشان کرد: اگر 6 میلیون زائر راهیان نور را از این موزه‌ها بازدید کند آورده خوبی برای استان خواهد داشت.

وی درباره اهمیت وجود یادمان شهدای گمنام در هر شهرستان ادامه داد: توجه فرمانداری‌های هر شهرستان به شهدای گمنام ابلاغ کشوری است و باید گزارش‌های کمیته‌های مذکور به شورای استانی ارائه شود همچنین هر شهرتان باید یک یادمان شهدای گمنام داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها