مسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج اشکذر:
حجت الاسلام مکرم گفت: شعبان ماه جاری شدن رحمت و غفران الهی است ماهی که می‌توان بندگی کرد و بنده شد، ماهی که باید بخشندگی را با دست‌هایمان به صحنه آوریم و چشم‌ها را در تمنای بخشش متبرک سازیم.
کد خبر: ۹۰۰۸۹۶۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، حجت الاسلام مکرم درجمع کارکنان در خصوص فضیلت ماه شعبان اظهار داشت: ماه شعبان، ماه ولایت و امامت، ماهی است که رحمت گسترده الهی بر بندگانش جاری می‌شود.
ایشان مهمترین عواملی که علما و فضلا آن را سبب ارجحیت این ماه نسبت بر سایر ماه‌ها برشمرده اند سه عامل ذکر کرد و گفت: اول اینکه این ماه به پیامبر خاتم، حضرت محمد (ص) اختصاص دارد. دوم این که ولادت حضرت ابوالفضل العباس و همچنین امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و امام زمان (عج) در این ماه قرار گرفته است و سوم این که برخی روایات حاکی از این است که شب قدر در نیمۀ این ماه واقع شده است و ائمه اطهار هم خودشان نیمه این ماه را به احیا می‌پرداختند و هم دیگر مسلمانان را به شب زنده‌داری در این هنگام سفارش می‌کردند.
وی افزود: شعبان ماه جاری شدن رحمت و غفران الهی است ماهی که می‌توان بندگی کرد و بنده شد، ماهی که باید بخشندگی را با دست‌هایمان به صحنه آوریم و چشم‌ها را در تمنای بخشش متبرک سازیم.
وی خاطرنشان کرد: با بیان اینکه ماه شعبان ماه آمادگی برای قرب الهی است، گفت: این ماه، ماه تزکیه و تهذیب نفس است و انسان باید در این ماه خود را برای رسیدن به کمال حقیقی و نهایت معنویت در ماه رمضان آماده کند.
مکرم گفت: با وجود فضیلت بسیاری که متوجه اعمال نیک ما در ماه شعبان است جا دارد که نهایت تلاش خود را برای استفاده هرچه بیشتر از این ماه به کار ببریم تا جزء آن دسته از افرادی باشیم که در این ماه سود بسیاری از آن خود می‌کنند.
ارسال نظرات