سید ساجد یعقوبی
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در پی کاهش محسوس دما و وارد آمدن خسارت به شکوفه و محصول باغداران اردبیلی، صندوق بیمه محصولات کشاورزی خسارت باغداران بیمه شده را پرداخت خواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۰۸۹۹۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

خسارت باغداران بیمه‌شده اردبیلی پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، محرم عدلی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال افت شدید درجه حرارت در طی روزهای گذشته سرمازدگی گسترده در باغات مثمره استان ایجاد شد و این سرمازدگی دقیقا ً در مرحله شکوفه دهی و میوه‌دهی بود، به طوری که میزان این خسارت در برخی از مناطق استان صد در صد نیز بوده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خطاب به باغداران استان اردبیل گفت: درست است که باغداران در اثر سرمازدگی دچار خسارت شدند ولی به هیچ وجه نباید باغات خود را به حال خود رها کنند و مدیریت باغات خود را به بهترین نحو ممکن برای استحصال میوه در سال‌های آتی همچنان ادامه دهند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل بیان کرد: کارشناسان این حوزه بلافاصله پس ازایجاد خسارت در باغات حضور یافتند و با برآورد کارشناسی میزان خسارت مراتب را به وزارت جهاد کشاورزی منعکس کردند تا به نحو مقتضی از خسارت دیدگان حمایت شود .

عدلی خطاب به آن دسته از باغدارانی که باغات خود را بیمه نمودند توصیه کرد: متضرران می‌بایست بلافاصله به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند تا کارشناسان صندوق بیمه از باغات بازدید و پس از برآورد میزان خسارت طبق قرار داد نسبت به پرداخت خسارت به این دسته از باغداران اقدام نمایند و تا ریال نهایی صندوق بیمه محصولات کشاورزی خسارت باغداران بیمه شده را پرداخت خواهد کرد.

ارسال نظرات