خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
بیانیه بسیج دانشجویی استهبان در خصوص برجام موشکی؛
در بیانیه بسیج دانشجویی استهبان آمده است: حال با توجه به اینکه ۲ سال از توافق هسته‌ای می‌گذرد، مردم نه تنها در زندگی خود گشایشی ندیده اند، بلکه نسبت به کشور آمریکا بی اعتمادتر شده اند و چرخ زندگیشان در حال دور عکس زدن است، چه برسد به اینکه بچرخد.
کد خبر: ۹۰۰۹۰۴۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، شواری تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان قرآنی استهبان در خصوص برجام موشکی بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

قدرت نظامی مایه اقتدار است، ببینید درباره ی مسائل موشکی چه جنجالی راه می اندازند، در دنیا که ایران موشک دارد، موشک دقیق دارد، بله، بله ما موشک دقیق داریم، موشک ما هدف را با فاصله چند متری از فاصله چند هزار کیلومتری قادر است بزند، این را با قدرت بدست آورده ایم، با قدرت حفظ خواهیم کرد، با قدرت افزایش خواهیم داد.  إن شاء الله

مقام معظم رهبری (مدظله)

ابتدا نگاهی می کنیم به برجام هسته ای:

بیش از یک دهه از آغاز مذاکرات هسته ای میان ایران و غرب می گذشت پرونده ای که در ابتدا به دلیل برخی پرسش های فنی و حقوقی به بحث برانگیز ترین پرونده آژانس بین المللی اتمی تبدیل شده بود، اندک اندک به پرونده سیاسی تغییر شکل داد که با انتقال از شورای حکام به شورای امنیت سازمان ملل، بستر حضور بازیگران جدید را هم مهیا کرد. رئیس جمهور منتخب مردم که در سال 92 در مناظره های انتخاباتی وعده چرخیدن چرخ سانتریفیوژها را به همراه چرخیدن چرخ زندگی مردم داده بود، با شش کشور موسوم به 1+5 وارد مذاکره شد، که سرانجام پس از دو سال مذاکره، در 18 اکتبر 2015، دو طرف توافق نامه ای موسم به برجام را پذیرفتند. بر اساس این توافق ایران ذخائر اورانیوم غنی شده متوسط خود را پاکسازی خواهد کرد و ذخیره اورانیوم با غنای کم را تا 98 درصد قطع می کند، تعداد سانتریفیوژ ها را حدود دو سوم و حداقل به مدت 15 سال کاهش دهد و...

 

صحبت های آقای روحانی پس از تصویب برجام:

ما برای حل موضوع و معضل هسته ای می بایست در بخش های مختلف قدم های لازم را برداریم.

از لحاظ سیاسی می بایست تمهیدات لازم سیاسی را آماده کنیم، هم از لحاظ افکار عمومی که بدانند مذاکره به مفهوم خواندن بیانیه نیست، مذاکره به معنای بده بستان است.

ما در این مذاکرات چهار هدف را دنبال می کردیم: هدف اول آن بود که توانمندی هسته ای و فناوری هسته ای و حتی فناوری هسته ای را بتوانیم داخل کشور ادامه دهیم. هدف دوم این بود که تحریم های غلط و ظالمانه و ضد انسانی را لغو کنیم. هدف سوم این بود که کلید قطعنامه هایی که از دید ما قطعنامه های غیر قانونی بود در شورای امنیت سازمان ملل لغو کنیم و هدف چهارم این بود که پرونده ی هسته ای ایران را از فصل هفتم منشور سازمان ملل و اساسا از شورای امنیت خارج کنیم.

امروز به ملت شریف ایران اعلام می کنم که طبق این توافق در روز اجرای توافق (16 ژانویه 2016) تمامی تحریم ها تحریم های تبلیغاتی، موشکی و اشاعه ای به صورتی که در قطع نامه بود لغو خواهد شد. تمامی تحریم های مالی و بانکی مربوط به بیمه و حمل و نقل و مربوط به پتروشیمی و فلزات گرانبها و تمام تحریم های اقتصادی به طور کامل لغو و نه تعلیق خواهد شد. حتی تحریم های تسلیحاتی هم کنار گذاشته می شود»

حال با توجه به اینکه 2 سال از توافق هسته ای می گذرد، مردم نه تنها در زندگی خود گشایشی ندیده اند، بلکه نسبت به کشور  آمریکا بی اعتمادتر شده اند و چرخ زندگیشان در حال دور عکس زدن است، چه برسد به اینکه بچرخد.

قبل از اینکه به مسئله مهم برجام موشکی بپردازیم، بد نیست به تاریخ نگاهی داشته باشیم:

هیلاری کیلینتون در بخشی از خاطرات خود می نویسد: آمریکا در اوج جنگ سرد و در حالی که هزاران موشک شوروی شهرهای ما را نشانه گرفته بود توانست با این کشور مذاکره کند (مذاکره ای که منجر به فروپاشی شوروی شد)  او همچنان در بخش دیگری از خاطرات خود می نویسد: اگر ایران اسرائیل را نابود کند ما نیز ایران را محو خواهیم کرد و توانایی این کار را داریم.

نکته دیگر توجه به مساله ی بازرسی از مراکز نظامی عراق و تجربه اعتماد  به غرب و اینکه چه سرنوشتی برای آنها رقم خورد: وقتی بازرسان سازمان ملل در حال بازرسی از مراکز نظامی عراق بودند مهندسان سیا در مقام تکنسین های سازمان ملل، بیکار نبودند و تجهیزات جاسوسی را در پایگاه های عراق، نصب می کردند. اطلاعات به دست آمده از بازرسی ها به قدری دقیق بود که تمام موشک های آمریکا به اهداف شناسایی شده اصابت کرد و عملیات با موفقیت انجام شد.

البته باید به این موضوع توجه داشت که بر خلاف حکومت عراق، نظامیان جمهوری اسلامی ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این موضوع تاکید دارند که اگر حمله ای علیه ایران صورت بگیرد، باید به مهاجم و یاری دهندگان مهاجم تاخت.

آمریکایی ها تهدید ایران به اقدام متقابل را جدی می گیرند و از آنجا که نتوانسته اند ارزیابی دقیقی از توانایی نظامی ایران داشته باشند، بسیار محتاط عمل می کنند.

این در حالی است که آنها در حمله به عراق، توانستند در قالب بازرسی های سازمان ملل از بی خطر بودن ارتش عراق اطمینان حاصل کنند و با خیال آسوده سربازان خود را به این کشور بفرستند.

با این اوصاف باید به دولت دوازدهم تذکر جدی داد که فکر برجام موشکی را برای بسته نگه داشتن دهان منتقدین برجام هسته ای، از ذهن خود بیرون کند، کما اینکه رئیس دولت دوازدهم در مجلس این صحبت ها را به زبان آورد. «مگر کشورها دیوانه اند که با آمریکا مذاکره کنند. بدانید ما موشک ساختیم می سازیم و خواهیم ساخت» پس آقای روحانی خواهشمندیم که بر روی این صحبت های خود بایستید و پایبند باشید.

البته متأسفانه زمان زیادی نمی گذرد که معاون وزیر امور خارجه جناب آقای عراقچی، چراغ سبزی نسبت به حل مسائل موشکی و منطقه ای به طرف های مقابل نشان داد، صحبت های ایشان به این شرح است:

ما فقط بر روی مسئله ی هسته ای ایران تمرکز کردیم و تلاش کردیم که راه حلی برای آن داشته باشیم،پس اشتباه بزرگی است اگر هر کسی مسئله برجام را به مسائل دیگر ارتباط بدهد، مثلا به موشک های بالستیک ایران، مسائل منطقه ای، سوریه، یمن و چیزهای دیگر، در غیر اینصورت نه تنها برجام را از دست می دهیم، به حل مسائل دیگر هم کمکی نخواهیم کرد و مسائل دیگر پیچیده تر و حل آن دشوارتر می شود، پس به نفع همه است که به همان روش ادامه دهیم، مسئله برجام را از مسائل دیگر جدا کنیم، البته منظورم این نیست که مسائل دیگر را حل و فصل نکنیم. مطمئنا باید به مسائلی که نگرانی همه است رسیدگی کرد، ولی سر جای خودشان.

حال از آقای روحانی خواهشمندیم که چرخ زندگی مردم به کنار لااقل امنیت مردم را برای حفظ برجام بد فرجام به خطر نیندازید و مستحضر باشید که عمر دوره ریاست جمهوری شما به مثابه دیگران که آمدند و رفتند کوتاه است، پس به فکر خدمت به مردم باشید، نه به فکر حفظ برجام وتوافق هسته ای.

بدانید همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند: زمانی پیشرفت در عرصه های مختلف از جمله علمی و صنعتی و اقتصادی حاصل می شود، که کشور دارای امنیت باشد، امنیت بستری برای رشد همه ی عناصر قدرت و پیشرفت است زیرا در فضای نا امنی، آرمان های بزرگ و درخشان از ذهن ها فراموش می شوند. ایشان با تأکید بر این موضوع که راه مقابله با مخالفت قدرت های استکباری با توان دفاعی کشور، این است که بر خلاف خواسته های آنها، بر عناصر اقتدار ملی، تکیه و ایستادگی کنیم. از این بخش از صحبت های مقام معظم رهبری می توان این نتیجه را گرفت که هر قدر در مقابل استکبار جهانی کوتاه بیایم، جریح تر و گستاخ تر می شوند، کما اینکه ما می بینیم که بعد از توافق برجام هسته ای، نه تنها تحریم ها را لغو نکردند، بلکه به دنبال برجام  2 و 3 یا بیشتر هستند.»

مقام معظم رهبری در ادامه فرمودند که: همانطور که قبلا بارها اعلام کرده ایم باز هم اعلام می کنیم، امکانات و قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره و چانه زنی نیست و در خصوص ابزارهای دفاعی کشور و هر آنچه اقتدار ملی را تأمین یا پشتیبانی می کند، هیچ گونه چانه زنی و معامله ای با دشمن نداریم و راه اقتدار را با قدرت به پیش خواهیم برد.

ما دانشجویان بسیجی پیرو خط امام و رهبری به دولت محترم این تذکر را می دهیم که ما به هیچ وجه چنین توافقی را نخواهیم پذیرفت،که شما بخواهید برای حفظ #برجام_بد_فرجام ،کشور ایران را به باتلاق نابودی بکشید و اگر شما قصد چنین کاری را داشته باشید، باتمام توان در مقابل شما خواهیم #ایستاد و این موضوع برنامه آمریکا است که می خواهد وانمود کند ملت ایران بر سر یک دوراهی قرار دهد و چاره ای ندارد جز این که یکی از این دو راه را انتخاب کند.آن دوراهی عبارت است از اینکه یا باید با آمریکا کنار بیاید، یا باید به طور دائم، فشارهای آمریکا و مشکلات ناشی از آن را تحمل کند.

وخالی از لطف نیست که بار دیگر به این مسائل توجه داشته باشیم، کشور ایران تا چندی پیش در یک دست خود قدرت هسته ای و در دست دیگر خود قدرت موشکی را داشت.

دولت یازدهم با دادن شعارهای اقتصادی موفق به کسب بیشترین آراء مردمی شده بود و دولت مردان نیز برای اینکه بتوانند گشایش اقتصادی ایجاد کنند، علی رغم تمام نصایح رهبر انقلاب و دیگر دلسوزان انقلاب، به آمریکا اعتماد کرده و توانمندی هسته ای را دو دستی تقدیم کردند و نتیجه آن شد هیچ. حال با خانه تکانی در کاخ سفید فرد دیگری آمده و مدعی است که این توافق «با توجه به اینکه برای ایران هیچ چیز نداشته است» بدترین توافق است و در حال راضی کردن شرکای خود برای تغییر برجام و یا حتی تصویب برجام دیگری به نام برجام موشکی می باشد.

این موضوع برای هر انسان اهل فکر و مطالعه و سیاست کاملا روشن است که چرا آمریکا می خواهد این کار را انجام دهد و از سایت های نظامی ایران بازدید کند، آن هم در منطقه ای که کشورهای آن قرارداد های تسلیحاتی هنگفتی با آمریکا، انگلیس، فرانسه و... بسته اند و از زمان روی کار آمدن ترامپ مسابقه تسلیحاتی به صورت فوق العاده تشدید شده است.

جای سوال است که چرا همیشه عده ای در داخل هم نوا با خارج پیشنهاد هایی در راستای خلع سلاح ایران ارائه می دهند؟

از طرف دیگر اگر کشورهای غربی به فکر صلح و امنیت منطقه هستند چرا به رژیم صهیونیستی که به انواع و اقسام جنگ افزارها و سلاح های متعارف و غیر متعارف که گاها از طرف خود غربی ها مجهز شده، هیچگونه فشاری وارد نمی شود. این در حالی است که در نیم قرن اخیر در بیشتر جنگ ها و درگیری های این منطقه همیشه این رژیم نقش آشکار یا پنهان را داشته است.

انجام مذاکره در زمینه موشکی و مسائل دفاعی کشور در حالی توسط برخی تجویز می شود که به اذعان بسیاری از دولتمردان، کشورهای غربی علی الخصوص آمریکا بسیاری از تعهدات مالی، بانکی و اقتصادی خود را در برجام انجام نداده است پس کدام عقل سلیمی قبول می کند که دوباره اعتماد کند و مذاکرات جدیدی صورت گیرد.

ما دانشجویان بسیجی، این پیشنهاد را به دولت محترم می دهیم که به جای اینکه به چند کشور اروپایی و کدخدای آنها توسل پیدا کند، از ظرفیت عظیم نسل جوان و ظرفیت های داخلی و ظرفیت همسایگان استفاده کند و ما نیز در این راه از هیچ کمکی به دولت محترم دریغ نخواهیم کرد.

والسلام علیکم و رحمه الله

سایه مقام عظمای ولایت مستدام باد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها