رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در رابطه با احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل گفت: اقدامات لازم برای اخذ مجوز احداث بیمارستان هزار تختخوابی در اردبیل اخذ شده و این پروژه بزرگ با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا احداث می‌شود
کد خبر: ۹۰۰۹۰۹۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، قدرت اخوان اکبر صبح امروز  به مناسبت هفته سلامت در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اردبیل اظهار داشت:  از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های هفته سلامت در استان اردبیل می‌توان به تبیین اهمیت سلامت و تحقق شعار انسان سالم٬ سیاست‌گذاری جدید برای ارتقای سلامت و جلب مشارکت سازمانهای غیردولتی و سازمانهای مردم نهاد اشاره کرد.

وی گفت: بعد از برگزاری مجمع سلامت استان اردبیل به ریاست استاندار٬ اقدامات لازم برای تدوین برنامه جامع سلامت استان در حال انجام بوده که نقش نهادهای دولتی و مردمی برای ارتقای سلامت در استان اردبیل در این برنامه لحاظ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به آمار حوزه درمان ٬ افزود: سالانه بیش از یک میلیون نفر به مراکز اوژانس٬ 120 هزار نفر بیمار برای بستری به بیمارستانها و 850 هزار نفر نیز به 18 کلینیک تخصصی تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل مراجعه می کنند.

اخوان اکبری تصریح کرد: از جمله برنامه های حائز اهمیت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل برای امسال می‌توان به افتتاح بیمارستان امام رضا(ع) اردبیل در ماه جاری٬ احداث بیمارستان 148 تختخوابی پارس‌آباد و تلاش برای افتتاح بیمارستان سوانح و سوختگی ترومای اردبیل اشاره کرد.

وی بیان کرد: احداث بیمارستان سوانح و سوختگی ترومای اردبیل از سال 86 آغاز شده که متأسفانه به دلیل مشکلات اعتباری٬ بیش از 10 سال٬ احداث این مجموعه به طول کشید که امسال سعی داریم با جذب مناسب اعتبارات٬ این مجموعه به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در رابطه با احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل گفت: اقدامات لازم برای اخذ مجوز احداث بیمارستان هزار تختخوابی در اردبیل اخذ شده و این پروژه بزرگ با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا احداث می‌شود که حدود 350 میلیارد تومان برای احداث ابنیه این پروژه مورد نیاز است.

اخوان‌اکبری افزود: حدود 350 میلیارد تومان دیگر نیز برای تجهیز این بیمارستان مورد نیاز است که تلاش میکنیم از فاینانس خارجی و مساعدت وزارت بهداشت٬ برای این پروژه جذب اعتبار کنیم.

به مناسبت فرارسیدن هفته سلامت 15 پروژه درمانی و بهداشتی در اردبیل با اعتبار بیش از 40 میلیارد ریال افتتاح و به بهر‌برداری می‌رسد.

ارسال نظرات