خبرهای داغ:
سرهنگ برزگر عنوان کرد: سپاه مدافع دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در اصل ۱۵۱ و ۱۵۲ قانون اساسی، ماموریت سپاه، پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
کد خبر: ۹۰۰۹۱۰۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، به مناسبت سالروز تأسيس سپاه پاسداران، نشست خبری و مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان با حضور سرهنگ پاسدار عباس برزگر، جانشين فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين صبح امروز برگزار گردید.
سرهنگ برزگر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز تاسیس سپاه بیان کرد: طبق فرمایش معمار انقلاب که اگر سپاه نبود کشور هم نبود. همه انقلاب ها و مردمی که در جامعه زندگی می کنند برای پاسداری از مرزهای خود در برابر تهدیدات دشمنان اقداماتی را انجام می دهند و طبیعتا جمهوری اسلامی نیز برای حفاظت از تمامیت ارضی اقداماتی را انجام داده است.
وی گفت: انقلاب اسلامی وقتی به پیروزی رسید استکبار جهانی با دسیسه های زیاد سعی در براندازی انقلاب داشت. با در نظر گرفتن این که ما نیروهای سه گانه را داشتیم و ماموریتی را که ارتش در پاسداری از تمامیت ارضی و ژاندارمری در برقراری و شهربانی در ایجاد نظم شهر برعهده داشتند، اما به دستور حضرت امام(ره) پس از پیروزی انقلاب و همزمان با انقلاب کمیته های انقلابی تشکیل شد.
جانشين فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين اظهار کرد: بیش از ۱۸ نهاد پس از انقلاب از جمله کمیته امداد، سازمان مسکن، جهاد سازندگی، سپاه، بسیج و غیره پس تشکیل شده است.
سرهنگ برزگر عنوان کرد: ۹ اردیبهشت ۵۸ دستور تشکیل سپاه از سوی امام خمینی صادر شد و جمعی که دغدغه حفظ انقلاب را داشتند سپاه را تشکیل دادند اما با وجود تمام ارگان های انتظامی، امام دستور تشکیل بسیج مستضعفین را نیز صادر کردند که فعالیت های زیادی را انجام می دهد.
وی افزود: امروز با شرایط موجود، لزوم تشکیل سپاه و بسیج نمایان می شود. سپاه دارای پنج نیرو نیروی هوایی، نیروی دریایی، نیروی زمینی، سپاه قدس و سازمان بسیج مستضعفین با زیرمجموعه های بسیاری است که برای رفع مشکلات جامعه وارد عرصه های مختلفی شده و در اجرای مسوولیت های سپرده شده بسیار موفق عمل کرده است.
جانشين فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين اضافه کرد: ماموریت های سپاه در بخش های مختلف علاوه بر حفظ امنیت کشور، موارد دیگری از جمله ورود در امور اجتماعی که نمونه ان جمع آوری معتادان و ارجاع به دستگاه های اجتماعی است.
سرهنگ برزگر تصریح کرد: سپاه مدافع دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در اصل ۱۵۱ و ۱۵۲ قانون اساسی، ماموریت سپاه، پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و ماموریتی که به سپاه سپرده شده در هر عرصه ای برای حفظ امنیت کشور وارد می شود و به خوبی مسوولیت های خود را اجرا می کند.
وی ادامه داد: در طول تاریخ بعد از انقلاب، کشور وارد بحران های زیادی شده است و در مسیر پایداری انقلاب، دارای ۱۷ هزار شهید انقلاب اسلامی هستیم و در طول رسیدن به این‌موقعیت زمانی، ماشخصیت های برجسته ای را از دست داده ایم. طوری که در مقطعی از انقلاب ترور رئیس جمهور، ائمه جمعه و ناامنی های داخلی و بالافرهنگی همه آنها قائله کردستان را می توان نام برد.
جانشين فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوين خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران علاوه بر ماموریت های واگذار شده در بحث حفظ حریم هوایی، رسیدگی به بیش از ۶۰ مورد هواپیماربایی را انجام داد.
سرهنگ برزگر در ادامه اضافه کرد: سپاه بدون بسیج هیچ مفهومی ندارد و بخش عمده ای از امورات فرهنگی، سازندگی و غیره را به صورت ابلاغ کتبی، بسیج سازندگی دنبال کرده و اجرا می کند.
وی بیان کرد: با توجه به ماموریتی که حضرت امام(ره) به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپردند و نیازمندی های فعلی جمهوری اسلامی، لزوم حضور سپاه در بخش های مختلف بیش از پیش احساس می شود و با حمایت مردم، تدبیر رهبر انقلاب و جانفشانی زیرمجموعه ارگان های مختلف و همه مسوولان که در مناسبت های خاص کمک یار سپاه بوده اند، برای پایداری انقلاب و حمایت از مردم و رفع مشکلات آنها تلاش می کنیم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها