رهاسازی عقاب زخمی پس از مداوا در طبیعت شهرستان قروه

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه از مداوا و رهاسازی یک بهله عقاب زخمی در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان خبرداد
کد خبر: ۹۰۰۹۱۱۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  فرهاد سیف پناهی با اشاره به رهاسازی یک بهله عقاب زخمی پس از مداوا در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان اظهار داشت: این عقاب زخمی که بدلیل جراحت قادر به پرواز و زندگی در طبیعت نبود یک ماه قبل توسط دوستداران محیط زیست تحویل این اداره شده بود.

وی افزود: عقاب در این مدت در اداره محیط زیست مورد مراقبت قرار گرفت و پس از بهبودی و سلامتی کامل امروز در دامن طبیعت رهاسازی شد.

سیف پناهی با قدردانی از این اقدام دوستداران محیط زیست تاکید کرد: بازگشت دوباره پرندگان و سایر وحوش به طبیعت می‌تواند به بقای این گونه‌ها کمک کند.

گفتنی است منطقه بدر و پریشان با ۳۷ هزار هکتار مساحت در ۱۰ کیلومتری شرق قروه قرار دارد و در سال ۱۳۷۵ به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و بدلیل ظرفیت بالای منطقه از نظر وضعیت زیستگاه و گونه‌های موجود و به منظور حفاظت و برنامه ریزی بهتر در اوایل سال ۱۳۸۵ به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.

بدر و پریشان منطقه‌ای کوهستانی است و از کوه‌های صخره ای، دره‌های کم عمق، تپه ماهور‌ها و ارتفاعات به هم پیوسته تشکیل شده و بخاطر پوشش گیاهی مناسب و چشمه‌های آب فراوان محل زیست گونه‌های جانوری مهمی، چون کل و بز است.

چشمه‌های شاه پسند، شمالی کوه بدر، کبود و پناهگاه پریشان از جمله منابع آبی این منطقه حفاظت شده هستند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات