نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

لزوم اصلاح الگوی مصرف در شرایط کنونی

شهریاری  گفت: این به الگوی مصرف غلط بر می گردد که بسیاری از استاندارد ها را رعایت نمی کنیم. مصرف چنین کالاهیی باید اصلاح شود و ما برای این منظور به فرهنگ سازی و اصلاح الگوها نیاز داریم.
کد خبر: ۹۰۰۹۱۱۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

سید کمال الدین شهریاری  نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اجتماع زائران حرم رضوی گفت: همانطور که رهبری در مورد افزایش مصرف گرایی در جامعه ما هشدار دادند باید توجه داشته باشیم که الگوهای غلط مصرف را که از زمان طاغوت در کشور ما پیاده شد کم کنیم.

وی افزود: در آن زمان با فروش نفت سرشار و واردات و مصرف کالاها این فرهنگ مصرف غلط به وجود آمد که همچنان ادامه دارد. اگر مصرف سالانه بسیاری از کالاها را با متوسط سرانه جهانی مقایسه کنیم در بسیاری از موارد ما مصرفمان از متوسط جهانی بالا تر است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان تصریح کرد: ما در مورد بسیاری از کالاها از جمله لوازم آرایش و مصرف برق و بنزین و سوخت مصرف بالایی داریم و این به الگوی مصرف غلط بر می گردد که بسیاری از استاندارد ها را رعایت نمی کنیم. مصرف چنین کالاهیی باید اصلاح شود و ما برای این منظور به فرهنگ سازی و اصلاح الگوها نیاز داریم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار