فرهنگ احترام به طبیعت با ورود سالانه 40 میلیون مسافر به مازندران لازم است/ پسمانده ها و دفن آن به جنگل و هزاران چشمه استان زیان می رساند

رئیس گروه مهندسی آبخیزداری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ادامه داد: مازندران بهشت ایران است که سالانه بیش از 40میلیون مسافر وارد این دیار سرسبز می‌شوند که لازم است فرهنگ رفتار درست با طبیعت نهادینه شود.
کد خبر: ۹۰۰۹۱۲۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدرمضان موسوی درباره دوم اردیبهشت روز زمین پاک در گفت‌وگویی اظهار کرد: زمین پاک یک روز جهانی برای یادآوری رفتار درست انسان‌ها درمورد حفظ محیط زیست و زمین است.

وی بیان کرد: ما مسلمانان در آموزه‌های دینی آیات متعددی در ارتباط با حفظ زمین داریم که ما را به رعایت محیط زیست و نظم در زمین توصیه می‌کند.

این زمین‌شناس با تأکید بر اینکه ما حق نداریم از زمین استفاده غیراصولی و غیرفنی داشته باشیم و یا به عبارتی استثمارگرانه به زمین نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: استفاده از زمین نباید خصوصی، شخصی و طمع‌کارانه و همچنین استفاده آنی و لحظه‌ای و رها کردن و غیراصولی کردن باشد.

رئیس گروه مهندسی آبخیزداری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ادامه داد: مازندران بهشت ایران است که سالانه بیش از 40میلیون مسافر وارد این دیار سرسبز می‌شوند که لازم است فرهنگ رفتار درست با طبیعت نهادینه شود.

موسوی اضافه کرد: زمین پاک، روزی است که همه باید تمرین کنیم تا چه رفتاری در حفظ حقوق همه موجودات کره زمین داشته باشیم و حق نداریم از زمین استفاده غیراصولی کنیم که در صورت توجه به مهم توسعه پایدار محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: مازندران دارای حساسیت و ظرافت ویژه زیست محیطی به‌دلیل وجود جنگل، بیش از 5هزار چشمه فعال، بیش از صدها رودخانه و دره مهم و دائمی و موجودات مختلف است ولی با این وجود بهترین نقاط  این استان تبدیل به محل دفن زباله شده است.

رئیس انجمن گردشگری مازندران با بیان اینکه باید از اعتبارات ملی و فراملی برای حفظ محیط زیست و حل مشکل پسماند در مازندران هزینه شود، اظهار کرد: امکان دفن یک گرم زباله در مازندران به‌دلیل حساسیت‌های مازندران در بحث زمین‌شناسی، پوشش گیاهی، شکل‌شناسی زمین و آب‌های زیرزمینی وجود ندارد.

موسوی یادآور شد: درخواست ما از مدیران ارشد به‌ویژه استاندار مازندران برای مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست مازندران،  بهشت بی‌نظیر ایران این است که در این زمینه چانه‌زنی کرده و برای رفع این مشکل از تکنولوژی استفاده شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر استان مازندران مظلوم و مغفول مانده است، لازم است در روز زمین پاک برای این بهشتی که درحال تخریب و نابودی است تدبیر جدی اندیشیده شود تا به‌زودی در مسیر خود قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها