خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه کشور‌های غربی از تمدن قرآن کریم وحشت دارند، گفت: مسابقات قرآن باید جریان قرآنی را در شریان حیاتی جهان اسلام به حرکت در آورد.
کد خبر: ۹۰۰۹۱۴۶
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
کشور‌های غربی از تمدن قرآن کریم وحشت دارند/مسابقات قرآن راه گفت‌وگوی بین المللی در جهان اسلام را می‌گشاید
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه این‌گونه مسابقات تاثیر بسیاری در ترویج مبانی و معارف قرآنی در جهان اسلام دارد، اظهار کرد: در راستای اهمیت قرآن بخش زیادی از معارف مشترک در میان تمام مذاهب اسلامی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ روایت در میان تمام فرقه‌های اسلامی در رابطه با قرآن کریم آمده است، مطرح کرد: در روایات ائمه اطهار (ع) شاهد حجم عظیمی از بیان ارزش‌ها و اهمیت قرآن کریم هستیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه قرآن محوریت تمدن اسلامی را دارا است، عنوان کرد: قرآن کریم زمانی در جامعه فرهنگ‌ساز و تمدن آفرین خواهد شد که انسان‌ها از این نعمت بهره برده و نسبت به آن توجه لازم را داشته باشند.

وی از توصیف‌های قرآن کریم در نهج البلاغه و سایر فرقه‌های اسلامی یاد کرد و گفت: اگر از سوی انسان‌ها اقدام و استقبالی برای قرآن کریم وجود داشته باشد آن‌گاه قرآن کریم نیز تاثیر خود را در جامعه خواهد گذاشت.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه قرآن برای تحول آمده است، خاطرنشان کرد: اگر در انسان‌ها روح جست‌وجوگر و به دنبال درمان نباشد، هیچ‌گاه شامل شفاعت قرآن کریم نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه قرآن درمان تمام مشکلات انسان‌ها است، تصریح کرد: زمانی قرآن می‌تواند مسلمانان را نجات دهد که همه مسلمانان تمام افکار خود را بر مدار قرآن کریم تنظیم کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: اگر مسلمانان با سوال‌ها و پرسش‌های فراوان به سمت قرآن بروند قطعا تحول عظیمی در جامعه اسلامی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه تاکنون از برخی از مراحل تفسیر قرآن کریم عبور کرده‌ایم، یادآور شد: مراکز علمی و حوزه‌های علمیه برای اینکه بتوانند دستاورد‌های بیشتر و بزرگتری را کسب کنند باید حرکت عظیمی در عرصه تفسیر قرآن کریم انجام دهند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه پاسخ تمام سؤالات مرتبط با مباحث روز جهان در قرآن کریم آمده است، افزود: اگر مراکز علمی و نهاد‌های حوزوی با یک منطق جامع در مقابل قرآن کریم حاضر شوند می‌توانند درمان درد‌های امروز جامعه اسلام را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با مشارکت نهاد‌های مختلف در برگزاری این مسابقات شاهد دستاورد‌های مطلوبی باشیم، اضافه کرد: این مسابقه، مسابقه عام برای قاریان و حافظان عام قرآن کریم نیست بلکه مسابقه قاریان و حافظان خاص قرآن کریم است.

مدیر حوزه‌های علمیه از ایده‌های دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم یاد کرد و گفت: این مسابقات به دلیل بعد بین المللی می‌تواند تمام قرآن دوستان را با هر فرقه‌ای که هستند دور یکدیگر جمع کند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات راه گفت‌وگوی بین المللی در جهان اسلام بر مبنای قرآن کریم را می‌گشاید، اظهار کرد: قرآن باید تمام فرهنگ و تمدن ما را بر محور خود قرار دهد تا بتوانیم در جهان پیشرو باشیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه مشکلات امروزه کشور‌های اسلامی به دلیل دوری از قرآن کریم است، عنوان کرد: دوری از قرآن کریم موجب عقب افتادگی و حمله استکبار جهانی به کشور‌های اسلامی شده است.

وی با اشاره به اینکه کشور‌های غربی از تمدن قرآن کریم وحشت دارند، مطرح کرد: این مسابقات باید قرآن را در شریان حیاتی جهان اسلام به حرکت در آورد.

امام جمعه قم با بیان اینکه برای سال آینده باید گام‌های موثرتری برداشته شود، خاطرنشان کرد: در تمام محور‌های قرآن کریم در ابتدای راه هستیم و رسالت اصلی این مسابقات نیز پیشروی در این محور‌های قرآنی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها