خبرهای داغ:
یادداشت

سربلند مثل سپاه

حالا توی سی و نه سالگی، سپاه سربلند ماجراست مثل همیشه، سربلند است که به شجاعت پاسدارهایش شناخته می­شود و به صلابت و رشادت سردارانش، به محسن حججی که می­شود سردارِ بی سرِ ایران.
کد خبر: ۹۰۰۹۱۵۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۳
سربلند مثل سپاه
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، تاریخِ معاصر ایران را که ورق بزنیم، تقویم را که بالا و پایین کنیم می­‌بینیم صفحه­‌هایش پر است از اتفاق‌ها و رویداد‌های فراموش نشدنی. پر است از روز‌هایی که کنارش می­‌شود نوشت: #روز_افتخار.

مثلا روزی که شاه از ایران رفت، روزی که حضرت روح الله به میهن برگشت، روزی که انقلاب پیروز شد و روزی که سپاه تاسیس شد...

مردم می­دانستند کشوری که تازه انقلاب کرده، کشوری که می‌­خواهد انقلابش تا ابد پا بر جا بماند، نهادی را می­‌خواهد که همه­ همّ و غمّش، همه کار و زندگی­‌اش بشود بال و پر دادن به انقلاب، بشود حفاظت از نهالی که تازه شکوفا شده؛ و امامِ انقلاب از بَر بود خواسته­‌های مردم را، از بَر بود که دوم اردیبهشت ۵۸، فرمان تاسیس سپاه را داد و از آن روز به بعد سپاه شد پاسدارِ انقلاب اسلامی.

پاسداری که عاشق بود و ایثارگر، پاسداری که از جانش می‌­گذشت، ولی از دین و دنیای مردم نه.

امام می‌­خواست سپاهش حسینی باشد، راه حسین (علیه­السلام) را ادامه دهد و بشود حامیِ مظلومان.

بشود همانی که دل مردم قرص می‌­شود از دیدنش و از بودنش. پس آیه ۶۰ سوره­ انفال رفت روی پرچم سبز رنگ­ سپاه. پرچمی که یاد آور پرچم فتح امام حسین (علیه­السلام) است در روز عاشورا. پرچم سپاهی که هم حبیب دارد و هم حُر، هم شهیدِ بی سر دارد و هم جانباز.

سپاه عزیز بود و مردم می­دانستند این عزت را، اما امام گاه و بیگاه، در مراسم‌­ها و سخنرانی‌­ها، در مناسبت‌­ها و اتفاق­‌ها، از سپاه و سپاهی­‌ها می‌گفت و از اینکه چقدر لازم است بودن­شان.

مثلا هفت تیر ۱۳۵۸ که امام پیام داد و روزِ میلادِ حضرت ثارالله (علیه­السلام) را روز پاسدار نامید.

مثلا ۲۶ دی ماه ۱۳۶۰ که امام گفت: «ای کاش من هم یک پاسدار بودم» و این جمله‌­اش شد تیتر اول روزنامه‌­ها، شد وِرد زبان کوچک و بزرگ...

حالا توی سی و نه سالگی، سپاه عزیز دل مردم است مثل همیشه. عزیز دل مردم است که تا ترامپ خبرتحریمِ سپاه را می‌­دهد یکپارچه حمایت­ش می‌کنند، که کمپینِ #من_هم_یک_سپاهی_هستم می­شود بزرگترین و گسترده­ترین کمپین مردم در فضای مجازی.

حالا توی سی و نه سالگی، سپاه سربلند ماجراست مثل همیشه، سر بلند است که همانی شد که امام می ­خواست، سر بلند است که شعارِ روی پرچمش شده است کابوسِ شب ­های ظالمان، شده است امیدِ دلِ مظلومان. سربلند است که به شجاعت پاسدارهایش شناخته می­ شود و به صلابت و رشادت سردارانش، به محسن حججی که می­ شود سردارِ بی سرِ ایران، به حسین همدانی که می­ شود سردارِ موشکی ایران و به قاسم سلیمانی که می­شود سردارِ قلب­های مظلومان.
فاطمه تقی زاده
ارسال نظرات
آخرین اخبار