در دیدار با جانبازان:

جانبازان یادگاران روزهای سخت هستند

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: جانبازان یادگاران روزهای سخت هستندپس این وظیفه مسوولان است که به مشکلات و مطالبات آن‌ها رسیدگی کنند، چون خدمت به جامعه جانبازان وظیفه است و هیچ منتی سر آنان نیست.
کد خبر: ۹۰۰۹۱۶۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با تعدادی از جانبازان استان کردستان که به مناسبت روز جانباز برگزار شد، اظهار کرد: ماه شعبان ماه عظیمی است که به نام نامی پیامبر مکرم اسلام نام‌گذاری شده است.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه حضرت عباس دو ویژگی داشت، گفت: همه قدرت و نیروی بدنی حضرت ابوالفضل العباس (ع) در خدمت امام حسین (ع) و مطیع محض اوامر ایشان بود.

نماینده، ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: روز جانباز که به نام ابوالفضل عباس نام‌گذاری شده، افتخار بزرگی برای این جامعه است، چون وفاداری از ویژگی این امام همام بود.

وی از حضرت ابوالفضل العباس (ع) به عنوان انسانی نافذ بصیرت نام برد و عنوان کرد: ایشان در حادثه عاشورا برادری و ولایت‌مداری خود را ثابت کرد.

نماینده، ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: تا زمانی که انسان ارتباط خود را با خدا درست نکند خداوند هیچ چیزی را از او قبول نمی‌کند.

حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه هر آنچه در این دنیا وجود دارد فانی است، گفت: هرچه را برای قیامت ذخیره و پیش خداوند نگهدارد باقی می‌ماند.

وی صبر را از مهم‌ترین ویژگی‌های جانبازان عنوان کرد و گفت:، چون جانبازان در برابر سختی و مشکلات صبر می‌کنند خداوند هم به آن‌ها اجر عظیم عطا می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان‌های جانباز با خدا معامله می‌کنند، اذعان داشت: ارزش جانبازی کمتر از شهادت نیست همانطور که بالای هر خوبی، یک خوبی هست جانبازان نیز از اجر بزرگی برخوردار هستند.

نماینده، ولی فقیه در کردستان اذعان داشت: جانبازان به امر خدا فرصت زمان بیشتری برای معامله با خدا دارند و باید به نحو احسن از این فرصت استفاده کنند.

به گفته حسینی‌شاهرودی، جبهه مقابله با ظلم و باطل همیشه وجود دارد و جانبازان نباید هیچ وقت از این جبهه کنار بروند.

وی با بیان اینکه کسی که بصیرت دارد هیچ وقت اشتباه نمی‌کند، افزود: این افراد جبهه دشمن و اهداف آن‌ها را خوب می‌شناسند و همین شناخت موجب می‌شود هیچ وقت در دام دشمن نیفتد.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید جبهه حق و باطل را به خوبی تشخیص بدهد، گفت: همانگونه که خداوند در قرآن می‌فرماید همواره باید در جبهه حق حرکت و تحت امر ولایت فقیه حرکت کنند.

نماینده، ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: تا زمانی که ملت ایران به ویژه جانبازان به عنوان یادگاران روز‌های سخت پشت سر ولایت باشند هیچ دشمنی یارای مقابله با ما را ندارد.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: خداوند از اهل ایمان دفاع و وقتی خداوند پشت انسان باشد هیچ دشمنانی را یارای مقابله با آن نیست و محکوم به شکست است.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی و شرایط سخت ملت ایران برای دفاع از دین و سرزمین در آن دوران عنوان کرد: در شرایطی که بسیاری از کشور‌های دنیا در مقابل ایران قد علم کرده و از دشمن حمایت می‌کردند به برکت ایثار و از خودگذشتگی و جانبازی‌ها دشمنان را شکست دادیم.

وی اضافه کرد: امروز اروپا نمی‌تواند از ایران بگذرد و با آمریکا سر ایران جنگ داشته و هر کدام می‌خواهند از این زر امتیازی بگیرند.

نماینده، ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه آمریکا و اروپا به هیچکدام از تعهدات خود در قبال ایران عمل نکرده‌اند، اذعان داشت: تکنولوژی هسته‌ای مال ایران است و نیازی به کمک هیچ کشوری نداریم و این مهم را به واسطه توان و اقتدار خود بدست آورده‌ایم.

حسینی‌شاهرودی اذعان داشت: امروز به لحاظ سوخت‌های فسیلی هم ایران از قدرت‌های مهم جهان بوده و بدون اجازه ایران هیچ سوختی از منطقه خارج نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان دستشان زیر سنگ ایران است، گفت: امروز دیگر مثل گذشته نیست که مردم ایران برای تامین کوچکترین نیاز‌های دارویی خود محتاج دشمنان بودند.

نماینده، ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: امروز ایران در حوزه‌های مختلف به جایگاهی رسیده که هیچ وابستگی به دشمنان ندارد و باید با حمایت از تولیدات داخلی زمینه اقتدار هرچه بیشتر در این حوزه را فراهم سازیم.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه خداوند پاسخ کسانی را که ظلم می‌کنند به بهترین شکل می‌دهد، اظهار کرد: کسانی که خدمت می‌کنند روز به روز بر عزت آن‌ها افزوده می‌شود.

وی گفت: مسوولان باید از فرصتی که در اختیار دارند در مسیر خدمت به مردم استفاده کنند و با این کار دنیا و آخرت خود را بسازند.

نماینده، ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه جانبازان با خدا معامله کردند و این وظیفه مسوولان است که به مشکلات و مطالبات آن‌ها رسیدگی کنند، اظهار کرد: خدمت به جامعه جانبازان وظیفه است و هیچ منتی سر جانبازان نیست.
ارسال نظرات