مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الیگودرز گفت: یکی از چیزهایی است که می‌تواند در این عصرها انسان‌ها به‌ویژه جوانان را از تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها نجات دهد.
کد خبر: ۹۰۰۹۲۲۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام علی لرستانی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الیگودرز در محفل انس با قرآن که به مناسبت هفته پاسدار و عقیدتی برگزار شد اظهار داشت: انس با قرآن یکی از مسائل بسیار مهم و از وظایف اصلی هر مؤمن است که در روایات به آن اشاره‌شده و آن را یکی از راه‌های رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی معرفی نموده‌اند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کتابی جامع برای بیان همه نیازهای جامعه است. افزود: یکی از چیزهایی است که می‌تواند در این عصرها انسان‌ها به‌ویژه جوانان را از تمامی آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها نجات دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الیگودرز بابیان اینکه برگزاری و شرکت در جلسات قرآن کریم، از مصادیق بزرگداشت شعائر الله است که از نشانه‌های تقواست. ذَلِکَ وَمَن یعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَی الْقُلُوبِ حج/ 32 عنوان کرد: بدون شک شرکت در این جلسات منشأ برکات فراوانی است که باعث نازل شدن آرامش و غرق شدن در رحمت الهی میشود باید مجالس و نشست‌های معمولی خود را به گفتگوهای نورانی و قرآنی تبدیل کنیم. از قرآن بگوییم و باید هر شخص خود بانی محفل انس قرآنی شود و یکی از ویژگی‌های شیعیان پایبند بودن عملی به احکام قرآنی است.

وی افزود: باید خانه‌های خود را به محفلی زیبا و کوچک مبدل سازیم و در خانه‌هایمان زیاد قرآن تلاوت کنیم در این حالت است که اثرات مثبت را در محیط خانه می‌توان لمس کرد.

لرستانی پایبندی والدین به اصول قرآنی را عامل مهمی برای سوق و هدایت فرزندان به سمت قرآن به‌عنوان نسخه و کتاب راهنما در زندگی دانست و تأکید کرد: والدین اگر می‌خواهند که فرزندان معتقد و دین‌داری تربیت کنند؛ نخست باید با عمل به دستورات و تعالیم دینی، الگویی شایسته و خوب برای فرزندان خود باشند.

وی گفت: والدین باید در دوران کودکی، فرزندانشان را با نماز و مجالس و محافل مذهبی مأنوس کنند و خاطرات خوشی را در ذهن آنان به‌ وجود آورند که حضور فرزندان همراه با والدین در مراسم و محافل انس با قرآن بهترین روش تربیتی و بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی در بزرگ‌سالی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الیگودرز خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شود و ذکر خدای عزوجل (و یاد او) در آن شود، برکتش بسیار گردد. فرشتگان در آن بیایند و شیاطین از آن خانه دور شوند. این خانه برای اهل آسمان می‌درخشد، چنانکه ستارگان برای اهل زمین می‌درخشد. خانه‌ای که در آن قرآن خوانده نشود و ذکر خدای عزوجل در آن نشود، برکتش کم میشود. فرشتگان از آن دور می‌شوند و شیاطین در آن حاضر می‌گردند.

وی تصریح کرد: لذا برای رسیدن به حقیقت قرآن و فراگرفتن معارف والای این هدیه‌ی بزرگ الهی، نباید فقط به تلاوت آن بسنده نمود، ‌بلکه این حاکمیت روح قرآن و فرهنگ قرآنی است که چاره‌ساز و برطرف‌کننده‌ی مشکلات است.
لرستانی تصریح کرد: در سایه‌ی حاکمیت قرآن در جوامع بشری، سعادت دنیوی و علو معنوی دست‌یافتنی خواهد شد؛ چراکه قرآن برای همه‌ی انسان‌ها راه سلامت، امنیت مادی و امنیت روانی را به‌خوبی و به‌روشنی تبیین نموده است.

وی افزود: قرآن کریم راه به دست آوردن عزت واقعی، راه زندگی در سمت و سبک زندگی سعادت‌آمیز را به مؤمنان آموزش داده است، ولی اشکال عمده‌ای که وجود دارد، دوری و مهجور بودن ما از آموزه‌های قرآن است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الیگودرز خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم خود و سیره و روش زندگی فردی و اجتماعی‌مان را با قرآن منطبق نموده و به تعالیم آن حیات بدهیم، هم راه را روشن‌تر خواهیم دید و هم حرکت ما به‌سوی قله‌های پیشرفت سریع‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات