حجت الاسلام محمد علی آل هاشم و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بر تشکیل «شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی» به منظور هماهنگی و هم‌افزایی فعالیت های قرآنی دستگاه ها و امساک از موازی کاری در حوزه قرآنی استان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۰۹۲۳۶
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و به ویژه چهارم شعبان سالروز ولادت مسعود حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز گفت: این روز را به همه جانبازان دوران دفاع مقدس و بخصوص جانبازان حاضر در این جلسه تبریک گفته و آرزوی صحت و سلامتی برای ایثارگران و دلاورمردان این مرز و بوم دارم.

وی با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان، روز سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: تلاش این سربازان گمنام امام در مقابله با جریان نفوذ دشمن ستودنی است.

حجت الاسلام آل هاشم که در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی استان سخن می گفت، از  هیئت امنای مساجد، پایگاه های بسیج  و همه دست اندرکاران خواست که در آذین بندی شهر به مناسبت گرامیداشت  ولادت آقا امام زمان (عج) و ایجاد شور و نشاط اجتماعی  اهتمام ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه تبریز در این نشست ضمن اشاره به «دستور العمل هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی»  اظهار کرد: دستگاه های اجرایی از جمله؛ اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی که دغدغه فعالیت های قرآنی دارند و گاهاً دچار موازی کاری هایی می شوند، به منظور جلوگیری از این موازی کاری بر اساس  دستور العملی که برای هماهنگی و گسترش فعالیت های فرهنگی تدوین شده است، عمل خواهند کرد.

امام جمعه تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس این دستورالعمل  و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای هماهنگی و هم‌افزایی فعالیت قرآنی دستگاه‌ها در استان ،  شورای توسعه فرهنگ قرآنی ایجاد شده است و اعضای این شورا نیز مشخص شده است .

وی با اشاره به دستورالعمل ارسالی و ترکیب اعضای شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی گفت: نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان(رئیس)، استاندار یا یکی از معاونین منصوب وی(نایب رئیس)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان (دبیر)، نماینده مدیریت حوزه‌های علمیه استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان، رئیس بزرگ‌ترین دانشگاه وابسته به وزارت علوم در استان، یک نفر از رؤسای نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان، یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان و عضو شورای برنامه‌ریزی استان، مدیرکل ورزش و امور جوانان استان و دو نفر از نمایندگان صاحب نظر منتخب اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآنی استان، اعضای  شوزای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی خواهند بود.

وی نتیجه راه اندازی و تشکیل «شورای هماهنگی و توسعه فعالیتهای قرآنی» را  در سطح استان، عدم موازی کاری فعالیت های قرآنی دانست و در ادامه بیان کرد: با تشکیل جلسات پویا و مستمر خواهیم توانست در جهت ارتقای  شاخص های سبک زندگی اسلامی و قرآنی اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

بر اساس این گزارش پنجاه و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و اولین نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی در سال ٩٧ با حضور حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، شهرتی فر معاون سیاسی و امنیتی استاندار و اعضای این شورا، در محل سالن جلسه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها