وزیر خزانه‌داری آمریکا برای مذاکره با مقامات چینی و کاهش تنش با این کشور حوزه تجارت به پکن سفر می‌کند.
کد خبر: ۹۰۰۹۲۴۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، استیون منوخین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز گذشته اعلام کرد که احتمالاً طی روزهای آینده به پکن سفر خواهد کرد.

این سفر با هدف کاهش تنش‌ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان انجام خواهد شد. آمریکا چین را تهدید کرده است که برای واردات 150 میلیارد دلار کالا از این کشور به آمریکا تعرفه گمرکی اعمال خواهد کرد.

آمریکایی‌ها چین را متهم کردند که این کشور با اتخاذ سیاست‌هایی قصد دارد مالکیت معنوی برخی تولیدات شرکت‌های آمریکایی را از آن خود کند.

منوخین در جمع خبرنگاران، گفت: که وی همچنان به مذاکره با طرف‌های چینی برای حل اختلاف در زمینه تجارت ادامه خواهد داد و احتمالاً به چین سفر می‌کند. 

منوخین در کنفرانس خبری نشست مشترک صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن، گفت: در حال حاضر انجام یک سفر به پکن را مدنظر دارد.

وی درباره زمان و چگونگی انجام این سفر جزئیاتی ارائه نکرد.

وی همچنین درباره توافق تجاری احتمالی با چینی‌ها گفت که اگر بنا باشد توافقی در این زمینه شکل بگیرد وقتی که تکمیل شد آن را ارائه خواهیم داد. 

چین تهدید کرده است در صورتی که آمریکا برنامه خود برای اعمال تعرفه گمرکی برای واردات 150 میلیارد دلار کالا را اجرایی کند چین نیز مقابله به مثل خواهد کرد. 

کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول در نشست مشترک این صندوق با بانک جهانی هشدار داد ادامه جنگ تجاری بین آمریکا و چین می‌تواند سرمایه‌گذاری و رشد اقتصاد جهانی را تهدید کند.

لاگارد در یک کنفرانس خبری که روز گذشته برگزار شد گفت که این گونه مناقشات برنده‌ای نخواهد داشت.

ارسال نظرات