نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: سلامت بستگی به رفتار صحیح و سبک زندگی صحیح دارد.
کد خبر: ۹۰۰۹۲۵۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در دیدار با اعضای دانشگاه علوم پزشکی لرستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین هفته سلامت، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در چند سال اخیر جهش کمی و کیفی خوبی در عرصه سلامت داشته است.

وی بابیان اینکه سلامت بستگی به رفتار صحیح و سبک زندگی صحیح دارد، خاطرنشان کرد: به‌گونه‌ای که سلامت جامعه وقتی تضمین می‌شود که سبک زندگی افراد سبک درستی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بابیان اینکه اسلام تلاش داشته سبک زندگی افراد را درست نماید و رفتار مادی و معنوی اشخاص را تغییر دهد، افزود: مجموعه دستورات دین برای اصلاح رفتار بوده که نتیجه این دستورات منتهی به‌سلامت افراد می‌شود.

آیت‌الله میرعمادی بیان داشت: امروزه مرگ‌ومیر طبیعی اندک و بیشتر جنبه عارضی پیداکرده است، امروز عمر طولانی امری محال بوده درحالی‌که درگذشته افراد 120 سال نیز زندگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اسلام رفتارهای مضر سلامت را نهی و برای سلامت جنبه سلبی و اثباتی وارد کرده است، گفت: به همین منظور فقها هر چیزی که سلامت انسان را به مخاطره بیندازد، حرام اعلام کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با ابراز اینکه اسلام عوامل معنوی سلامت را در قرآن بیان کرده، اظهار داشت: امروز مسئله سلامت، سلامت جسم نیست و سلامت روح و روان بسیار مهم‌تر است، به اعتقاد بنده سلامت روحی، روانی، محیطی، شغلی و ذهنی از سلامت جسم مهم‌تر است.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین عاملی که سلامت امروز بشر را به مخاطره انداخته، سلب آسایش، آرامش و نشاط در جامعه است، افزود: عامل اصلی آسایش و آرامش را می‌توان در دعا و نیایش دنبال کرد.

وی ادامه داد: هیچ دینی به‌اندازه اسلام برای سلامت ارزش قائل نشده است، به‌نحوی‌که حدود ۱۵ قاعده در خصوص سلامت ازجمله قاعده لا ضرر، نفی عسر و حرج در سبک زندگی و قاعده طهارت را طراحی کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان داشت: اسلام مسئله سلامت و امنیت را به‌عنوان مهم‌ترین عامل سعادت و خوشبختی ذکر کرده، ازاین‌رو سلامت نعمت و موهبتی است که مردم امروز قدر آن را کمتر می‌دانند.

آیت‌الله میرعمادی یکی از دستاوردهای مهم و چشم‌گیر انقلاب اسلامی را در حوزه بهداشت و سلامت عنوان و خاطرنشان کرد: اولین دستاورد این حوزه، پرورش نیروی انسانی متخصص در امر سلامت است.

وی افزود: کشورهای پیشرفته دنیا به‌اندازه ایران طی این ۴۰ سال نیروی متخصص تربیت نکرده‌اند و از نیروهای سایر کشورها برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی استفاده می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان رشد سطح علمی و دانش و مهارت‌های پزشکی را از دیگر دستاوردهای حوزه بهداشت و سلامت برشمرد و گفت:  امروز شاهد هستیم که دقیق‌ترین، ظریف‌ترین و سخت‌ترین عمل جراحی همچون مغز و اعصاب در ایران اتفاق می‌افتد.

آیت‌الله میرعمادی بیان داشت: تولید کتاب‌های پزشکی از دیگر دستاوردهای حوزه بهداشت و سلامت است، به‌گونه‌ای که امروز مقالات پزشکی ایران در سطح بین‌المللی مطرح هستند.

وی به تولید داروهای موردنیاز و خاص در ایران اشاره و عنوان کرد: اکنون 96 درصد از داروهای موردنیاز در کشور تأمین می‌شود، ضمن اینکه ایران صادرکننده دارو به بسیاری از کشورها است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اساس طرح تحول سلامت را خدمت و افتخار بزرگی برای کشور دانست و افزود: کاهش هزینه‌های درمانی از جانب مردم با اجرای طرح تحول سلامت، افتخار بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله میرعمادی بر ضرورت تلاش برای ارتقا سلامت و توانمندسازی افراد برای بهبود سلامتی خود تأکید کرد و گفت: امروز مطالعه و رهنمودهای پزشک بایستی صرف ارتقا سلامت و نه صرف درمان بیماران شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات