خبرهای داغ:
شهردار مراغه در مراسم بزرگداشت روز زمین پاک با اشاره به اجرای سیستم های جدید مدیریت پسماند گفت: طرح تفکیک هوشمند پسماندهای شهری در مناطق مختلف این شهر به زودی اجرا می شود.
کد خبر: ۹۰۰۹۳۰۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا احمدی افزود: این طرح در راستای مدیریت پسماندهای شهری و با هدف تفکیک زباله های خانگی به اجرا در می آید.
وی ادامه داد: در این طرح، کارت هوشمند تفکیک زباله ویژه واحدهای مسکونی صادر می شود و شهروندان با تحویل زباله ها خشک به واحدهای سیار جمع آوری پسماند یا مراکز تعیین شده، از مبلغ واریز شده در این کارت به ازای پسماندهای تحویلی بهره مند می شوند.
احمدی اضافه کرد: همچنین در راستای اجرای این طرح، 10 ایستگاه ثابت شهری نیز به صورت هوشمند اقدام به دریافت پسماندهای خانگی خواهد کرد.
وی بیان کرد: شهروندان از طریق این کارت های هوشمندی در صورت شارژ شدن از طریق تحویل پسماندها، می توانند اقدام به خرید از مراکز خرید تعیین شده شهری کنند.
احمدی افزود: مجموعه مدیریت شهری در راستای خدمات رسانی در مناطق مختلف شهری، روزانه اقدام به جمع آوری 120 تن زباله و پسماند شهری می کند.
وی با بیان اینکه مدیریت پسماندهای شهری نیازمند فرهنگ سازی در خانواده هاست اضافه کرد: کودکان و نسل های آینده نقش مهمی در تبیین اهمیت این امر ایفا می کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه نیز در این مراسم گفت: روز زمین پاک یادآوری برای همه آحاد مردم برای پاسداشت و حفاظت از محیط زیست است.
غلامرضا زارع افزود: فرهنگ سازی برای فراهم آوردن محیطی سالم و مناسب برای زندگی مردم، مسئولیتی است که باید همه مردم و مسئولان نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
وی اضافه کرد: مدیریت پسماندها می تواند نقش مهم و تعیین کننده ای در سالم سازی و پاک ساختن زمین از آلاینده های زیست محیطی داشته باشد.

ارسال نظرات