350 معلم جانباز آموزش و پرورش استان البرز به مناسبت ولادت بزرگ پرچمدار کربلا، حضرت ابوالفضل (ع) روز یکشنبه درآیینی تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۰۰۹۳۳۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، استاد حوزه و امام جماعت اداره کل آموزش و پرورش البرز در این آیین گفت: نامگذاری فرخنده زادروز بزرگ پاسدار اسلام حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) و میلاد بزرگ پرچمدارکربلا حضرت ابولفضل (ع) به عنوان روز پاسدار و جانباز، علاوه بر اینکه افتخار بزرگی را برای پاسداران رشید و دلاور انقلاب اسلامی رقم زده است حاوی نکات الهام‌بخش و معناداری است.

350 معلم جانباز در البرز تجلیل شدند
حجت الاسلام جعفر عابدی افزود: ابتکار راهبردی حضرت امام (ره) در تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نامگذاری روز میلاد امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار، بیانگر پیوند ذاتی این نهاد مقدس انقلابی و پاسداران سلحشور با فرهنگ عاشورا و کربلای حسینی است.


وی اظهار کرد: مطالعه کارنامه زرین و حماسی آنان نشان می‌دهد همانگونه که اگر انقلاب حسینی و حماسه عاشورا در تاریخ اسلام به وقوع نمی‌پیوست ادامه حیات اسلام بود.


وی بیان داشت: سپاه و پاسداران انقلاب نیز اگر با تأسی به سید و سالار شهیدان در میدان‌های دفاع از انقلاب، جهادی و انقلابی عمل نمی‌کردند، استمرار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی با شک و تردید جدی مواجه می‌شد.


وی خاطر نشان کرد: حافظه تاریخی ملت ایران و امت اسلامی نقش ارزشمند سپاه در جبهه های مبارزه با ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی و جریان‌های تجزیه طلب و قومیت‌گرا، دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور در هشت سال دفاع مقدس، مقابله با فتنه گران و حمایت و همراهی با محور مقاومت و رزمندگان اسلام در مصاف با جنگ‌های نیابتی و تروریست تکفیری در منطقه راهبردی غرب آسیا را فراموش نمی کند.


این استاد دانشگاه ادامه داد: ملت ایران نیروهای ولایت مداری چون سپاه و بسیج را آیینه بصیرت دینی ، انقلابی و دفاع از کیان اسلامی ، انقلابی و جهان اسلام می داند و خود را مدیون شهدا و جانبازان می دانند.


وی تاکید کرد: رسالت معلمان در آشنایی بیشتر دانش آموزان با الگوهای دینی و ملی در پاسداری و گسترش فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی خطیر است و در شرایط کنونی با توجه به هجمه دشمن که همواره رهبر معظم انقلاب به آن اشاره می کند بسا سنگین تر از گذشته است.


مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این آیین گفت: پیوند مستحکم و از هم ناگسستنی سپاه و مردم با ولایت فقیه را از عوامل اصلی ماندگاری انقلاب و تداوم حیات جمهوری اسلامی ایران در عصر امروز دانست و اظهار کرد: حضور آگاهانه و سلحشورانه در صحنه‌های نیاز انقلاب از شاخصه‌های منحصر به فرد پاسداران عاشورایی و جانبازان انقلاب اسلامی است.


خسرو ساکی بیان داشت :بزرگ‌ترین الگوی ما در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... جانبازان هستند.


وی به فضایل و سجایای حضرت ابوالفضل (ع) پرداخت و ویژگی‌های بارز و مهم حضرت ابوالفضل (ع) را وفاداری، ایثار و از خود گذشتگی و اطاعت پذیری مطلق از ولایت‌فقیه عنوان کرد.


وی با اشاره به اینکه گذشت و مردانگی حضرت قابل تجسم نیست ، خاطر نشان کرد: وقتی آدم تصور می ‌کند کسی تشنه باشد و به دریای آب برسد و به یاد تشنگی مولای خود از آن ننوشد و استفاده نکند نهایت مردانگی و از خود گذشتگی است.


ساکی تجلیگاه ایثار و از خود گذشتگی را صحرای کربلا دانست و یاد آور شد: عشق و ایثار به ولایت را جز حضرت ابوالفضل ( ع) در کس دیگری نمی‌توان دید.


وی اضافه کرد: جانبازی یعنی یادگاری داشتن از صحنه‌های ایثار و شهادت و این یادگاری دوران دفاع مقدس توفیقی الهی برای جانبازان عزیز است.


وی تاکید کرد: خاطرات دوران جنگ و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا را باید در کلاس های درس به نسل نو منتقل کرد. در این آیین با اهدا لوح از معلمان جانباز استان البرز تجلیل شد.معلم مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز در این آیین به مولودی خوانی در وصف حضرت ابوالفضل عباس (ع) پرداخت.استان البرز 460 هزار دانش آموز با 24 هزار معلم دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها