مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: نرخ گرایشافزایش گرایش دانش آموزان استان به رشته های فنی دانش آموزان پسر و دختر مقطع متوسطه دوم این استان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سال تحصیلی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ و پنج دهم درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۰۰۹۳۴۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
هادی زارع پور افزود: این نرخ در سال تحصیلی گذشته (۱۳۹۶ - ۱۳۹۵) در کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ درصد بوده و هم اینک به ۲۷.۵ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه میانگین نرخ گرایش دانش آموزان دوره متوسطه دوم کشور به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش حدود ۳۰ درصد است اضافه کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه و تا سال ۱۴۰۰ باید این نرخ در کشور به حدود ۵۰ درصد برسد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هم اینک ۵ هزار دانش آموز دوره متوسطه دوم کهگیلویه و بویراحمد در ۷۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان مشغول به تحصیل هستند.
زارع پور گفت:۴۵ رشته فنی و حرفه‌ای و کاردانش در مقطع تحصیلی متوسطه دوم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
وی یکی از رویکرد‌های مهم اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد را گسترش روزافزون رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بین دانش آموزان مقطع متوسطه دوم اعلام کرد و افزود: با هدف ایجاد رغبت بین دانش آموزان استان و برای گرایش هر چه بیشتر آنان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، تفاهم نامه‌هایی با برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی منعقد شده است.
افزون بر ۱۵۲ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.
ارسال نظرات