با حضور 52هنرمند از 10کشور خارجی؛

پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی «تبریزیم» برگزار می شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز با اعلام این خبر، گفت: این جشنواره از پنجم تا دهم اردیبهشت در پارک ائل گلی تبریز برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۰۹۳۸۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین آذرنیا افزود: این جشنواره در چهار دوره گذشته به صورت ملی برگزار شده بود که رویداد 2018 بهانه ای شد تا پنجمین دوره این جشنواره را با توجه به موفقیت های آن در چهار دور گذشته بین المللی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: تصور برخی از دوستان برای برگزاری این جشنواره شاید وجود منابع مالی کلان باشد، در حالی که هنرمندان هر یک در حد توان خود آستین ها را بالا زدند و پای کار آمدند همچنان که جوانان در دیگر برهه ها هم حضور خود را نشان داده و شعار ما می توانیم را معنا کردند.

آذرنیا برگزاری این جشنواره را برای اعتلای نام تبریز در دنیا فرصت مغتنمی خواند و اظهارداشت: در این جشنواره هنرمندانی از10 کشور عراق، تاجیکستان، ایتالیا، قراقستان، آلمان، اتریش، مقدونیه، گرجستان و ترکیه حضور دارند.

دبیر اجرایی اولین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریز «تبریزیم» نیز در ادامه با اشاره اجمالی به روند برگزاری این جشواره، گفت: 32 نمایش در این جشنواره شرکت کردند که 12نمایش آن خارجی، 14نمایش از تبریز و شش نمایش نیر مربوط به جشنواره های ملی کشور همچون جشنواره نمایش خیابانی مریوان و ... است.

یعقوب صدیق جمال افزود: 320 طرح به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که از مجموع این آثار تعداد 176 طرح پذیرش شده و از بین آن ها 97 طرح به مرحله بازبینی رسید و در نهایت از بین آن ها پس از بازبینی 14 نمایش به بخش رقابتی جشنواره راه یافت.

وی اضافه کرد: برای شرکت در این جشنواره از 25 کشور درخواست داشتیم که با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی تنها توانستیم از 12 طرح برای شرکت در جشنواره دعوت کنیم.

صدیق جمال از برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور «بهرام عثمان اوف» از جمهوری آذربایجان و «شاهین ارگون» از ترکیه خبر داد و گفت: این کارگاه ها در کنار جشنواره برگزار می شوند که سه داور ایرانی و دو داور خارجی نیز آن ها را داوری خواهند کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها