محمدخانی نوروزی با اعلام اینکه در حال حاضر سه استان مازندران، اصفهان و خراسان رضوی به عنوان استان‌های معین در منطقه سرپل‌ذهاب هستند، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شد از 7 هزار واحدی که در این شهر ایجاد شود، 2 هزار و 400 واحد توسط مازندران احداث شود.
کد خبر: ۹۰۰۹۴۱۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد خانی‌نوروزی در جلسه مشترکی که با حضور استاندار مازندران در منطقه زلزله‌زده سرپل‌ذهاب استان کرمانشاه انجام شد، اظهار کرد: میزان خسارت زلزله در سرپل‌ذهاب بیشتر از سایر نقاط بوده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر سه استان مازندران، اصفهان و خراسان رضوی به عنوان استان‌های معین در منطقه سرپل‌ذهاب هستند، تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شد از 7 هزار واحدی که در این شهر ایجاد شود، 2 هزار و 400 واحد توسط مازندران احداث شود.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران اضافه کرد: عملیات احداث واحد مسکونی در سر پل‌ذهاب در مناطق پولادی، جهادی، میراحمد، زعفران و پامنار در برنامه کاری است.

وی اضافه کرد: 45 نیروی مهندسی و 38 نفر به عنوان ناظر و مهندس عمران زمینه تسریع فعالیت در ساخت‌وساز را فراهم می‌کنند.

خانی‌نوروزی با اعلام اینکه 250 واحد مسکونی از جمع 2 هزار و 400 واحد مسکونی که در تعهد مازندران است، گفت: این واحدها مقاوم‌سازی شدند.

وی در ادامه با اعلام اینکه 300 واحد مسکونی که در تعهد ساخت استان مازندران است، مربوط به واحدهای حمایتی هستند، گفت: آواربرداری 250 واحد تا 80 درصد به اتمام رسیده است و براساس برنامه‌ریزی تا پایان اردیبهشت ماه عملیات آوابرداری 350 واحد مسکونی دیگر تکمیل می‌شود.

در ادامه استاندار مازندران با اعلام اینکه برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود تا ساخت این واحدها در بر روی گسل نباشد، گفت: اطلاعات کامل منطقه به لحاظ گسل تهیه شود.

محمد اسلامی با اعلام اینکه از ظرفیت نیروی کار استان مازندران برای رفع مشکلات این مناطق استفاده شود، گفت: باید تلاش کنیم که عملیات ساخت‌وساز در اوایل فصل سرماه با اتمام برسد.

به گزارش فارس، زلزله در منطقه سرپل‌ذهاب کرمانشاه در 21 آبان‌ماه سال گذشته  به وقوع پیوست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها