مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه پیام‌نور اردبیل گفت: سواد رسانه‌ای اهمیت و نقش ویژه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و برگزاری جلسات آموزش سواد فضای مجازی در سطح دانشگاه‌ها قطعا می‌تواند در کاهش آسیب‌ها مؤثر باشد.
کد خبر: ۹۰۰۹۴۴۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵

ارتقای سواد فضای مجازی برای دانشجویان را ضروری است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام حمید علی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سواد رسانه‌ای علاوه بر اینکه در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها نقش کلیدی دارد، می‌تواند به ممانعت از نفوذ آسیب‌ها به حریم زندگی دانشجویان منجر شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از فضای مجازی در سال‌های‌ اخیر افزایش چشمگیری یافته است، افزود: در چنین شرایطی سواد رسانه و در نگاهی تخصصی‌تر، سواد فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اردبیل با تأکید بر تأثیر فضای مجازی در زندگی افراد به خصوص در زندگی دانشجویان، ادامه داد: امروز فضای مجازی سبک زندگی افراد جامعه را متأثر کرده و اصلی‌ترین آسیب آن، تغییر سبک زندگی و گرایش به اتلاف وقت است.

وی ارتقای سواد فضای مجازی برای دانشجویان را ضروری برشمرد و ادامه داد: سواد رسانه‌ای اهمیت و نقش ویژه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و برگزاری جلسات آموزش سواد فضای مجازی در سطح دانشگاه‌ها قطعا می‌تواند در کاهش آسیب ها مؤثر باشد.

علی نسب با اشاره به لزوم ارتقای سواد در عرصه فضای مجازی با توجه به حجم بالای اطلاعات خام ارائه شده در این عرصه که گاه نیاز مبرمی به تحلیل و واکاوی دارد، تصریح کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای استفاده صحیح از فضای مجازی، با توجه به میزان استفاده بالای عموم مردم از این فضا، ترویج اصول صحیح استفاده از فضای مجازی، آگاهی‌بخشی در خصوص خطرات موجود در این عرصه و نیز بیان اصول مصرف صحیح، از ضروریات آموزش در عرصه مجازی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور استان اردبیل گفت: بر این اساس و با هدف کشف استعدادهای برتر دانشجویی، دهم اردیبهشت‌ماه امسال کارگاه اینترنت ملی و پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی به عنوان نخستین دوره از سلسله کارگاه‌های سواد فضای مجازی ویژه دانشجویان، با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور و دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در اردبیل برگزار خواهد شد تا دانشجویان با شرکت در آن بر اطلاعات خود در این حوزه افزوده و با آگاهی و امنیت بیشتر و آسیب کمتر، از امکانات موجود در فضای مجازی بهره گیرند.

ارسال نظرات