خبرهای داغ:
به همت دانشگاه صنعتی شاهرود

برگزاری چهارمین کنگره ملی زغال‌سنگ ایران

چهارمین کنگره ملی زغال‌سنگ ایران به میزبانی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۰۹۴۴۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی، چهارمین کنگره ملی زغال‌سنگ ایران به میزبانی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس به مدت سه روز در روز‌های ۲۷ لغایت ۲۹ فروردین ماه سال جاری در جوار آستان ملکوتی حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) در شهرستان طبس با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار گردید.
این کنگره که توسط این دانشگاه و به میزبانی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس در شهرستان طبس به عنوان پایتخت زغال­سنگ ایران، در سالن میقات الرضا آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) به مدت سه روز برگزار شد، در قالب ارائه مقالات، سخنرانی‌های علمی، کارگاه­های آموزشی و برگزاری میزگرد تخصصی تحت عنوان «جهت­ دهی انجمن زغال­سنگ ایران»، پذیرای شرکت‌کنندگان بود، تا ضمن به اشتراک گذاشتن آخرین دستاورد‌های علمی، پژوهشی و صنعتی، راهکار‌ها و تدابیری جهت شکوفایی صنعت زغال‌سنگ ایران را ارائه نماید.
در آیین افتتاح این کنگره که با حضور مسئولین استانی، نمایندگان مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، مدیران شرکت‌های زغالی کشور، مسئولین شهرستان طبس و کارشناسان، اساتید و دانشجویان معدن و صنایع مرتبط برگزار شد، پس از قرائت قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه امام رضا (ع)، سرود دانشگاه صنعتی شاهرود در سالن برگزاری کنگره پخش و تیزر سابقه کنگره به نمایش گذاشته شد.
برگزاری چهارمین کنگره ملی زغال‌سنگ ایران
دکتر محمد عطائی، رئیس دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود و دبیر چهارمین کنگره ملی زغال‌سنگ ایران، به عنوان اولین سخنران در این مراسم به ارائه تاریخچه این کنگره پرداخت و به دستاورد‌های کنگره­های قبلی اشاره نمود و بیان کرد: یکی از دستاورد‌های این کنگره که هر دو سال یک بار برگزار می­شود، تأسیس انجمن زغال­سنگ ایران می‌باشد که این مصوبه در شهریورماه سال ۱۳۹۵ همزمان با سومین کنگره ملی زغال­سنگ ایران در دانشگاه صنعتی شاهرود صورت پذیرفت. عطائی در ادامه مأموریت و اهداف کنگره ملی زغال‌سنگ را ذکر نمود و بیان داشت: یکی از کار‌هایی که در چهارمین کنگره ملی زغال­سنگ ایران صورت گرفته است، تدوین «شیوه­نامه اجرایی برگزاری کنگره ملی زغال‌سنگ» است که در آن جهت­دهی فعالیت‌های کنگره مشخص و شرح وظایف به طور شفاف و صریح بیان شده است. عطائی در ادامه به بیان روند برگزاری چهارمین کنگره ملی ­زغال­سنگ ایران از ماه­ها قبل پرداخت و از زحمات تمامی متصدیان برگزاری کنگره بالأخص مهندس رمضان کریتی ثانی مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس و رئیس چهارمین کنگره ملی زغال‌سنگ ایران، دکتر فرهنگ سرشکی دبیر علمی کنگره، مهندس ایمان یونسی مقدم مدیر امور اداری شرکت زغال‌سنگ پروده طبس و دبیر اجرایی کنگره و مهندس امیر صفاری مسئول دبیرخانه کنگره تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه مهندس کریتی به عنوان مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس و رئیس چهارمین کنگره ملی زغال‌سنگ ایران، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و دستاورد‌های این شرکت به عنوان پیشگام معدنکاری مکانیزه کشور، خواستار هم‌افزایی و همراهی کلیه مسئولین تصمیم‌گیرنده، شرکت‌ها و نهاد‌های معدنی، مدیران مربوطه و کارشناسان علمی و حرفه‌ای شد، تا با تکیه بر پیشنهادات و راهبرد‌های خروجی کنگره، گذار از معدنکاری سنتی به سمت مکانیزه کردن فعالیت‌ها را در دستور پیگیری و اقدام قرار دهند و ضمن تکمیل عملیات اکتشاف پهنه‌های زغالی، استفاده مناسب از پتانسیل­های فوق‌العاده موجود در این بخش، باعث افزایش تولید و ارتقاء بهره‌وری صنعت زغال‌سنگ کشور گردد. مهندس کریتی همچنین خواستار حمایت دولت در زمینه ایجاد مراکز تحقیقاتی و پژوهشی زغال‌سنگ به منظور بهبود شاخص‌های کیفی تولید و فراهم کردن بستر لازم برای عرضه زغال­سنگ ایران در بازار‌های جهانی شد.
پس از آن دکتر رستم رنجبر ناوی، معاونت صندوق بازنشستگی فولاد کشور، مهندس داود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی و مهندس سید مهدی طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس به ایراد سخنرانی پرداختند.
در کنار برگزاری این کنگره، نمایشگاه جانبی تخصصی معدن و صنایع وابسته با حضور بیش از ۲۵ شرکت داخلی و خارجی مرتبط با صنعت زغال­سنگ نیز برگزار شد.
برگزاری چهارمین کنگره ملی زغال‌سنگ ایران
در این کنگره چهره‌های شاخص علمی از دانشگاه­ها و شرکت‌های مطرح در زمینه معادن زغالسنگ از جمله پروفسور Naj Aziz و پروفسور Frank Hangerford از دانشگاه ولونگونگ استرالیا، دکتر علی میرزا قربانعلی از دانشگاه کوئینزلند جنوبی و دکتر مهدی زورآبادی از دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا، پروفسور Bahtiyar ÜNVER از دانشگاه Hacettepe ترکیه، پروفسور Şafak Gökhan ÖZKAN و پروفسور İlgin KURŞUN از از دانشگاه استانبول ترکیه، پروفسور Jacek Korski از لهستان، مهندس Jean-Marc Bertolotti از فرانسه، مهندس Heinrich Schulze-Buxloh از شرکت شارف آلمان با همکاری شرکت هن سن الکتریک ایرانیان، مهندس Petr Petruska از شرکت هن سن الکتریک و جمهوری چک و مهندس Dale Henderson و مهندس Christopher Thornton از شرکت Mineral Technologies استرالیا به ارائه سخنرانی و بیان آخرین دستاورد‌های صنعت زغال­سنگ پرداختند.
در اختتامیه این مراسم پیام نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان دکتر محمدرضا امیرحسن خانی قرائت و پس از آن مهندس کریتی مدیرعامل شرکت زغال­سنگ پروده طبس و رئیس کنگره، مهندس ایمان یونسی مقدم دبیر اجرایی کنگره و دکتر فرهنگ سرشکی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی معدن، نفت و ژئوفیزیک دانشگاه صنعتی شاهرود و دبیر علمی کنگره به ایراد سخنرانی پرداختند.
در مراسم اختتامیه این کنگره نیز جایزه ۱۰۰۰ دلاری پروفسور Naj Aziz از دانشگاه ولونگونگ کشور استرالیا به رساله برتر که توسط دکتر عادل طاهری فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شاهرود تحت عنوان «مدل­سازی جریان گاز متان در منافذ زغال­سنگ به ­منظور عملیات گاز زدایی و اعتبارسنجی آن، مطالعه­ی موردی: معدن زغال­سنگ پروده طبس ایران» انجام شده بود اعطا شد.
در انتهای این مراسم نیز به رسم یادبود تقدیرنامه و لوح­ یادبودی به دست­اندرکاران، حامیان مالی و معنوی و غرفه­داران کنگره اعطا گردید.
برگزاری چهارمین کنگره ملی زغال‌سنگ ایران
برگزاری چهارمین کنگره ملی زغال‌سنگ ایران
ارسال نظرات
پر بیننده ها