حاشیه‌های همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی
وزیر بهداشت در همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی در واکنش به اینکه برخی دانش‌آموزان دارای تلفن همراه بودند، گفت: من ۳ فرزند دارم. هیچ‌کدام تا سال دوم دانشگاه موبایل نداشتند. حالا چرا به شما موبایل دادند، نمی‌دانم.
کد خبر: ۹۰۰۹۴۹۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، امروز و در هفته سلامت، همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی در مدارس سراسر کشور برگزار شد؛ مراسمی نمادینی نیز در دبیرستان متوسطه اول دخترانه نرجس منطقه ۶ تهران با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز به عنوان سفیر سلامت در مدارس کشور فعالیت می‌کنند؛ آموزش و پرورش به دانش‌آموزانی که سفیر سلامت هستند آموزش‌های مرتبط با سلامت و بهداشت ارائه می‌دهد و این دانش‌آموزان اطلاعات خود را به همسالان‌شان منتقل می‌کنند.

در این مراسم قرار بود وزیر آموزش و پرورش هم حضور یابد، اما تنها وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی حضور یافت؛ البته معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش هم حضور داشت.

وزیر بهداشت در سخنرانی‌اش در جمع دانش‌آموزان، آن‌ها را مخاطب خود قرار داد و به آسیب‌های فراروی دانش‌آموزان در دنیای امروز اشاره کرد؛ به اینکه در گذشته پدرسالاری بود و امروز فرزند سالاری است؛ به اینکه در گذشته نه ماهواره و نه تلویزیون بود و اکنون تکنولوژی گسترده شده است، اما دنیای امروز را دنیای سخت‌تر و دارای گرفتاری‌های بیشتری عنوان کرد.

در سخنرانی وزیر بهداشت با دانش‌آموزان نکات جالبی نیز وجود داشت؛ او در بخشی از سخنانش به ورزش کردن اشاره کرد و گفت: «در بین شما چه تعداد دانش‌آموز روزی ۲۰ دقیقه ورزش می‌کند؟»

تعداد اندکی از دانش‌آموزان دست بالا بردند؛ وزیر بهداشت دوباره پرسید: «چه تعداد از دانش‌آموزان هفته‌ای یکبار ورزش می‌کنند؟»؛ باز هم همان تعداد کم دست بالا بردند.

قاضی‌زاده هاشمی با تعجب گفت: «مگر دانش‌آموزان کلاس ورزش ندارند. حتما دارند. من تعجب می‌کنم. شخصاً فکر می‌کنم مهم‌ترین اتفاق در آموزش و پرورش توجه به این بخش است».

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش گفت: «شما از کسی حرف گوش می‌کنید که بیش از آنچه که خودش حرف بزند، عمل کند؛ همین احساس را دیگران به شما دارند و گرنه وعظ کردن و خطابه خواندن، سخنرانی کردن و نوشتن الی ماشاءالله در همین موبایل‌های شما وجود دارد؛ البته شما که موبایل ندارید؟»

تعدادی از دانش‌آموزان عنوان کردند که موبایل دارند؛ قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به این موضوع، گفت: «من ۳ فرزند دارم. دو تا متخصص و یکی مشغول خواندن پزشکی است. هیچ‌کدام تا سال دوم دانشگاه موبایل نداشتند. حالا چرا به شما موبایل دادند، نمی‌دانم. همان موبایل هم که برای فرزندانم گرفتم برای این بود که مادرشان نگران بود، چون آن‌ها در رفت و آمد بودند.»

وزیر بهداشت امروز در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت بوفه مدارس نیز اشاره کرد و گفت: طبق آمار ۸۵ درصد بوفه‌ها اصلاح شده است و این آماری است که خودمان ارزیابی کردیم.

وی ادامه داد: قبل از آن تاریخ، در برخی مدارس رستوران راه افتاده بود و غذای گرم می‌دادند که موجب افزایش وزن، چربی می‌شد یا تنقلاتی وجود داشت که نمکش زیاد بود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: یکی از کار‌هایی که وزارت بهداشت انجام داده، این است که تمام شرکت‌هایی که محصولات غذایی تولید می‌کنند را موظف کرده است که روی محصولات خود برچسب چراغ راهنما نصب کنند که سه رنگ سبز، زرد و قرمز نشان می‌دهد که نمک، روغن و شکر در این محصولات به چه میزان است.

پس از مصاحبه با خبرنگاران، وزیر بهداشت به بوفه مدرسه نرجس رفت و وضعیت آن را ارزیابی کرد و با متصدی بوفه و مسئولان مدرسه گفت‌وگو کرد.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه سلامت نیز در این مدرسه برپا بود که وزیر بهداشت و معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از این نمایشگاه هم بازدید کردند.
منبع:فارس
ارسال نظرات