در جلسه شورای معارف فارسان عنوان شد:

ضرورت توجه بیشتر مسئولان به امر به معروف و نهی از منکر

همزمان با اعیاد شعبانیه؛ جلسه شورای معارف ادارات فارسان به میزبانی سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۹۵۴۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه شورای معارف ادارت شهرستان فارسان با موضوع امربه معروف و نهی از منکر به میزبانی سپاه ناحیه فارسان با حضور امام جمعه شهرستان فارسان، معاون فرماندار شهرستان فارسان و کلیه مدیران ادارات شهرستان فارسان در حسینیه الزهرا سپاه ناحیه فارسان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، سرهنگ دوم پاسدار حمید یزدانی، فرمانده سپاه ناحیه فارسان ضمن عرض خیرمقدم و تبریک اعیاد شعبانیه، گفت:  امر به معروف و نهی از منکر دو واجب از فروع دین هستند که امروز تا حدی در جامعه ما رو به فراموشی می روند و این امر متاسفانه یک آسیب بزرگ برای جامعه ما خواهد بود.

وی افزود: همه ما به عنوان مسئولین شهرستان وظیفه داریم تا امر به معروف و نهی از منکر را در شهرستان خود زنده نماییم.

یزدانی توصیه کرد: در همین راستا چه خوب است که جلسات امر به معروف و نهی از منکر و راههای گسترش آن در شهرستان را به صورت مداوم برگزار نماییم و در هر جلسه یکی از ادارات میزبان این جلسه باشد تا خود را درگیر این امر مهم نمایند. از نظر فقهی امر به معروف و نهی از منکر بر کسی واجب است که نسبت به معروف و منکر آگاهی داشته و احتمال تأثیرگذاری نیز بدهد.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام والمسلمین  ملک پور، امام جمعه فارسان ضمن تبریک ایام ماه شعبان و میلاد امام حسین و همچنین تبریک روز پاسدار به همه مدافعان حریم ولایت و همه پاسداران نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار کرد: ماه شعبان، منسوب به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلام) است. او روزهای ماه شعبان را روزه می‌گرفت و به ماه رمضان وصل می‌کرد. رفتن به بهشت و برخورداری از کرامت الهی در قیامت، پاداش روزه این ماه معرفی شده است؛ لذا این ماه فرصت بسیار خوب و مناسبی برای تزکیه نفس و آماده شدن برای ورود به ماه مبارک رمضان است.

در ادامه برنامه، ایرج محسنی، معاون فرماندار شهرستان فارسان گفت: به لطف خدا بین ادارات در شهرستان فارسان وفاق و همدلی خوبی وجود دارد و این همدلی سبب شده تا در بسیاری از امور موفق باشیم.

وی افزود: باید سعی کنیم این همدلی را در آینده نیز نگه داریم. ما باید در برگزاری مراسمات و جلسات در بین ادارات شهرستان فارسان این همکاری را ادامه دهیم.

ارسال نظرات