مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی گفت: این اداره کل از تولید آثار ویدئویی، گرافیکی و متنی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی حمایت می‌کند.
کد خبر: ۹۰۰۹۵۴۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جلال قلعه شاخانی، در جلسه هم اندیشی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی که با حضور نمایندگانی از معاونت پیشگیری از جرم دادگستری، بهزیستی، امور اجتماعی استانداری، پلیس فتا، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: گسترش استفاده از اینترنت با تمامی جنبه‌های زندگی افراد ارتباط پیدا کرده و فضای سایبری مرز جدیدی در ارتباطات اجتماعی به وجود آورده است.

قلعه شاخانی، بر استفاده از این فضا در جهت تولید آثار هنری با محتوای مناسب تاکید کرد و افزود: از این رو وزارت کشور با همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای افزایش آگاهی و تغییر نگرش رفتار مخاطبین فضای مجازی طرحی را برای به حداقل رساندن این آسیب‌ها پیش بینی و برنامه ریزی کرده است.

وی به بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به سهولت در اختیار تمامی شهروندان قرار می‌گیرد و استفاده چشمگیر از این خدمات ارتباطی، بیش از پیش افراد را به تلفن‌های همراه هوشمند وابسته کرده و رفتار‌های رفتاری اعتیادآور را دامن می‌زند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین گفت: این طرح در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مسئولیت خطیر مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در فرهنگ سازی و توانمندسازی افراد جامعه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی و بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل شبکه ملی فرهنگ در پنج استان کشور اجرا می‌شود.

قلعه شاخانی با اشاره به فراخوان تولید آثار ویدئویی، گرافیکی و متنی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی در بین هنرمندان استان بیان کرد: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مناطق حاد بحرانی و ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله موضوع آثار این فراخوان است که اصحاب فرهنگ و هنرمی توانند ایده‌ها و طرح‌ها خود را به دبیرخانه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ارائه کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین گفت: آثار ویدیویی (یک دقیقه ای) شامل نماهنگ، انیمیشن و ..، پیام گرافیکی و کارتونی (کاریکاتور و ..)، پیام متنی شامل طراحی پیام‌های هشداردهنده، اطلاع رسانی و ... (اینفوگرافیک) است.

وی اطلاع رسانی و افزایش آگاهی گروه‌های سنی مختلف در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی را هدف اصلی از اجرای این فراخوان اعلام کرد و افزود: در این فراخوان سقف حمایت از طرح‌ها و ایده‌های منتخب ویدیویی ١٥ میلیون ریال و آثار گرافیکی و متنی یک میلیون و ٥٠٠ هزار ریال اعلام شده است.

قلعه شاخانی با بیان اینکه ظرفیت برای تولید آثار هنری در استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: هنرمندان خوب و توانمندی در زمینه‌های مختلف دارد که لازم است از این ظرفیت برای تولید آثار بهره گرفت.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات