داور مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان مطرح کرد
داور مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان برگزاری مسابقات را زمینه‌ساز جذب بانوان و خانواده‌ها به فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: باید توانمندی‌های بانوان کشور در زمینه قرآن به جهانیان معرفی شود.
کد خبر: ۹۰۰۹۵۸۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، ایمان صحاف داور بخش لحن مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان با اشاره به تأثیر انس زنان با قرآن در تلطیف فضای اجتماعی خانواده‌ها گفت: در وهله اول باید تلاش کنیم بانوان را به سمت قرآن کریم سوق دهیم تا علاقه‌مند به این ساحت نورانی شوند و بعد در جهت عمق‌بخشی و کاربردی کردن آیات قرآن کریم در زندگی آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی برپایی محافل قرآنی و برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را زمینه‌ساز جهت‌دهی بانوان به وادی قرآن کریم و خنثی‌سازی اسلام هراسی‌هایی که با شبهه‌افکنی درباره وضع زنان می‌شود دانست.

داور بین‌المللی مسابقات قرآن کریم با اشاره به پیشرفت‌های بانوان در مسابقات قرآنی و برخورداری آنها از کیفیت و استانداردهای بین‌المللی، اظهار کرد: فرصت حضور برادران در محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در عرصه ملی و بین‌المللی فراهم است ولی حضور بانوان در زمینه قرآنی تنها در عرصه مسابقات است، لذا باید در زمینه ورود بانوان در عرصه رقابت‌های قرآنی تلاش‌های بسیاری صورت گیرد، تا بتوانیم به دنیا ثابت کنیم که توانمندی و ظرفیت بانوان ایرانی در این عرصه قابل توجه است.

صحاف برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان را عامل ایجاد انگیزه بانوان برای حضور حداکثری در فعالیت‌های قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: بدون شک این جذب و حضور، در تربیت نسل مؤمن و باتقوا و مؤثر در ساخت تمدن نوین اسلامی کمک کننده است.

دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان یکم تا چهارم اردیبهشت‌ماه با حضور نمایندگان 28 کشور در هتل ارم درحال برگزاری است.
منبع: فارس
ارسال نظرات