کارشناس مسایل دینی گفت: شبهه ناک شدن لقمه ها و معاملات غیرشرعی در بازار می تواند سرنوشت یک جامعه را به نابودی بکشاند.
کد خبر: ۹۰۰۹۵۸۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کلاس آموزش فقه بازار به همت حوزه بسیج ادارات فارسان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سعید رحیمی در این جلسه آموزشی پیرامون توجه اصناف به ترویج فقه بازار، گفت: بازاریان باید با فقه بازار و همچنین مباحث مربوط به معاملات خود آشنا  باشند تا بتوانند مسائل بازار را مطابق با شرع خدا و مطابق با قانون خدا حل کنند.

حجت الاسلام رحیمی افزود: دین اسلام دین میدان عمل است و همه افراد در بخش های مختلف باید با آگاهی نسبت به مسائل، آنها را در جامعه اجرا کنند. برای هر مسئله ای در اسلام مباحث فقهی آن وجود دارد و بازاریان باید با فقه بازار و همچنین مباحث مربوط به معاملات خود آشنا باشند تا بتوانند مسائل را به درستی اجرا نمایند.

این کارشناس مسایل دینی ادامه داد: اصناف و بازاریان باید با توجه به تعالیم دینی و همچنین رعایت اخلاقیات، در خدمت خلق خدا باشند، تا سبب امنیت و آرامش در جامعه باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن همواره به دنبال نفوذ است، بیان کرد: مسئولین و حتی خانواده ها باید به مسئله نفوذ توجه داشته باشند. دشمن بحث نفوذ در بازار را بسیار جدی دنبال می کند و به دنبال این است که فقه و شرع را از معاملات و بازار حذف کند و تلاش می کند تا کسبه و بازاریان را نسبت به احکام دینی بازار بی تفاوت کند، که این امر بسیار خطرناک است؛ چرا که شبهه ناک شدن لقمه ها و معاملات غیرشرعی در بازار می تواند سرنوشت یک جامعه را به نابودی بکشاند.

وی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا کسبه و بازاریان را هرچه بیشتر با احکام مبتلا به آشنا کنیم تا بتوانیم کسب و کارمان را و بازارمان را با روزی حلال رونق دهیم و همچنین تلاش کنیم تا انسجام ملی را در جامعه افزایش دهیم و راه نفوذ بیگانگان را مسدود کنیم تا ملت مان آسیب نبیند.

رحیمی، در پایان به تعادل در مصرف، مدیریت مصرف، پرهیز از اسراف و حمایت از تولیدات داخلی در جامعه تاکید کرد و گفت: حمایت از تولید داخلی سبب شکوفایی اقتصاد کشور می شود.

 

ارسال نظرات