امام جمعه کوهبنان در رابطه با زلزله روز گذشته این شهرستان گفت: روز گذشته نزدیک به ساعت ۰۰:۳۰ بامداد اولین زلزله در سال جدید با قدرت چهار ریشتر شهرستان کوهبنان را لرزاند. دو زلزله دیگر، یکی عصر روز گذشته و به قدرتی قریب به چهار ریشتر و یکی دیگر ساعت چهار صبح امروز با قدرتی نزدیک به سه ریشتر کوهبنان را لرزاند
کد خبر: ۹۰۰۹۶۵۵
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبذگزاری بسیج از کرمان، به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان در رابطه با زلزله روز و شب گذشته این شهرستان گفت: روز گذشته نزدیک به ساعت 00:30 بامداد اولین زلزله در سال جدید با قدرت چهار ریشتر شهرستان کوهبنان را لرزاند که باعث ایجاد ترس و وحشت دوباره در میان مردم شد. متاسفانه وقوع زلزله جدید بر روحیه مردم کوهبنان که همچنان درگیر آسیب‎های زلزله سیم آذر سال گذشته هستند تاثیر بدی گذاشته است که وقوع زلزله‎های بعدی در این دو روز این مسئله را تشدید کرده است.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: بعد از زلزله اول دو زلزله دیگر، یکی عصر روز گذشته و به قدرتی قریب به چهار ریشتر، و یکی دیگر در ساعت چهار صبح امروز با قدرتی نزدیک به سه ریشتر کوهبنان را لرزاند.

حجت الاسلام جعفری در رابطه با میزان خسارت زلزله‎های اخیر افزود: خوشبختانه این زلزله‎ها نیز مانند زلزله‎های سال گذشته تلفات جانی نداشته است، اما موجب خرابی‎های جدید و مشکلات جدیدی شده است اما به دلیل آنکه از زلزله سال گذشته هنوز زمان زیادی نگذشته است و تیم‎های امدادی و برنامه‎ریز در منطقه حضور داشتند بعد از وقوع زلزله‎های این دو روز، برنامه‎های امداد رسانی طبق روال قبل انجام پذیرفت و مشکلی از این بابت در منطقه به وجود نیامد.

وی ادامه داد: در زلزله سال گذشته گروه‎های مختلف مسئولین، روحانیون، سپاه و گروه‎های جهادی در مناطق زلزله‎زده حاضر شدند و کارهای زیادی انجام پذیرفت. در این مدت نزدیک به هفتصد کانکس به مردم زلزله زده تحویل داده شد که این مورد عمدتا توسط خیرین صورت پذیرفت. در کنار آن فعالیت گروه‎های جهادی و روحانیون بسیار موثر بوده است. مسوولین نیز زحمات زیادی کشیده‎اند و اقداماتی چون آوار برداری و اعطای وام را صورت داده‎اند.

امام جمعه شهرستان کوهبنان از سرعت پایین و نبود مدیریت جهادی در رفع مشکلات مردم زلزله زده انتقاد کرد و گفت: البته هرچند اقدامات صورت گرفته اقداماتی مناسب بوده است اما توجه داشته باشید که زلزله شهر را یک شبه تخریب کرده است، ولی سرعت عمل مسئولین در بازسازی آن بسیار پایین بوده است. آنچه توقع می‎رفت این بوده است که مدیریت جهادی و شبانه روزی انجام گیرد اما در عمل چنین نشده است. البته دور از انصاف هم نباید سخن گفت و در برخی موارد مانند آوار برداری، مردم زلزله زده به علت سرمای هوا همکاری مناسبی با مسوولین نداشته‎اند و این کار تا به حال به طول انجامیده است.

وی توجه به آسیب دیدگان زلزله روز گذشته را از وظایف مسئولین دانست و افزود: مساله‎ای که مسئولین باید توجه داشته باشند آسیب‎های پیش آمده در زلزله اخیر است که در این زلزله خیلی از منازل که در زلزله‎های پیش آسیب ندیده بودند دچار آسیب جدی شده‎اند و نیاز است مسوولین علاوه بر سرعت بخشی در رفع مشکلات قبلی، اقدام به شناسایی افراد آسیب دیده در زلزله روز گذشته کنند و نسبت به رفع نیازهای آنان برنامه‎ریزی انجام دهند.

حجت الاسلام جعفری در پایان به بی توجهی برخی مسوولین نسبت به وضعیت مساجد در زلزله‎های پیش آمده اشاره کرد و گفت: در زلزله‎های پیش آمده برخی از مساجد شهرستان دچار آسیب‎های جدی شده‎اند که از جمله آن‎ها می توان به مسجد جامع کوهبنان و مسجد جامعه روستای گور اشاره کرد که نیاز به بازسازی دارند. اما متاسفانه نسبت به این امر توجهی نشده است و در رابطه با بازسازی این مساجد طرحی وجود ندارد.

 

ارسال نظرات