فرهنگ جهادی ما بر مبنای گفتمان مقاومت است

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) بابیان این‌که فرهنگ جهادی ما بنا بر گفتمان مقاومت است و اگر به جبهه حرم حمله شود ما بنا بر الزام دینی، وظیفه‌داریم دفاع کنیم.
کد خبر: ۹۰۰۹۶۵۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار مرتضی کشکولی در مراسم جشنی که به مناسبت اعیاد شعبانیه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد با موضوع جایگاه ایران در منازعات منطقه و علت حضور در سوریه برگزار شد، بابیان اینکه ایدئولوژی ما اسلام است و قاعده فقهی به نام نفی سبیل در آن وجود دارد اظهار کرد: بدین معنا که خدا قانون و شریعت اسلام را طوری قرار داده که اجازه سلطه جباران را نمی‌دهد.

وی با تأکید بر شناخت وجه تمایز اسلام آمریکایی و انقلابی، عنوان کرد: بهترین راه تشخیص اسلام واقعی احادیث اهل‌بیت است، کما اینکه در حدیثی آمده که هرکسی به حقوق و کار مسلمانان اهتمام نداشته باشد از مسلمانان نیست.

کشکولی بابیان این‌که شرط مسلمانی این است که دغدغه اسلام را داشته باشیم، افزود: در حدیث نبوی آمده هرکسی که صدای مظلومی را بشنود و به یاری او نشتابد مسلمان نیست و امام علی (ع) در این راستا می‌فرماید یار مظلوم  و دشمن ظالم‌ باشید.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) گفت: اسلام انقلابی به ما می‌گوید نه‌تنها باید حواستان به مسلمانان باشد بلکه به مظلومین با هر دینی که هستند، کمک کنید کما اینکه مسلمان باید دردمند کمک به مظلوم باشد.

وی بابیان این‌که قانون اساسی با توجه به محتوای اسلامی است، اضافه کرد: این قانون مشروعیت و مقبولیت دارد و بر مبنای آن انقلاب باید زمینه تداوم  را در داخل و خارج کشور فراهم کند و راه تشکیل امت واحد اسلامی را هموار کند.

کشکولی بابیان این‌که قانون اساسی، متون انقلاب اسلامی را قانونی کرده است، تصریح کرد: ارتش و سپاه با رسالت مکتبی و جهاد درراه خدا وظیفه‌دارند تا حاکمیت قانون خدا را گسترش دهند، مبنای انقلاب اسلامی ایران قانون نفی سلطه‌طلبی است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) بابیان این‌که فرهنگ جهادی ما بنا بر گفتمان مقاومت است و اگر به جبهه حرم حمله شود ما بنا بر الزام دینی، وظیفه‌داریم دفاع کنیم، اضافه کرد: به لحاظ استراتژیکی عربستان، صهیونیست و آمریکا در جنگ تحمیلی صدام را با تقویت مالی، تحریک به جنگ با ایران کردند.

وی بابیان این‌که بعد از شکست‌های پی‌درپی آمریکا در منطقه، شاهد توطئه‌های قومیتی و مذهبی و ایجاد داعش بودیم، عنوان کرد: عربستان توطئه‌گر جنگ نیابتی داعش بود، هدف دشمنان از ایجاد داعش مبارزه با تفکر ضداستبدادی در ایران، منحرف کردن حرکت‌های آزادی‌خواهانه حکومت‌های مستقل و جلوگیری از خطر سقوط کشورهای مرتجع منطقه و حفاظت از منافع امپریالیستی بود.

کشکولی گفت: داعش در مرحله اول به دنبال سقوط بغداد و دمشق و بعدازآن حزب‌الله لبنان بود؛ در شب محاصره دمشق نقطه ایجاد بسیج در سوریه بود زیرا تا آن زمان بسیج در آنجا وجود نداشت.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) بابیان این‌که تجزیه عراق و سوریه بر مبنای موقعیت ژئوپلیتیک هدف دیگر داعش بود، نابودی عتبات و عالیات برای محو آثار دینی  را مهم‌ترین هدف تشکیل داعش برشمرد و خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌خواستند ریشه آثار تاریخی شیعه را حذف کنند، ما به تأکید پیامبر به ندای درخواست عراق و سوریه پاسخ دادیم و ما بدون چشم‌داشتی به یاری آن‌ها شتافتیم و حضور هوشمندانه مدافعان حرم حاشیه امنی برای نظام اسلامی ایران فراهم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار