خبرهای داغ:
امام جمعه شهر قروه درجزین گفت: بیشترین تلاش ما باید در راستای سالم نگه داشتن دل باشد چراکه بالاترین سلامتی سلامت دل است.
کد خبر: ۹۰۰۹۷۰۷
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵

سلامت دل بالاترین درجه سلامتی انسان‌هاستبه گزارش خبرگزاری بسیج از رزن، حجت الاسلام محمدرضا محمدی سبزواری در برنامه‌ای که با محوریت هفته سلامت در سپاه ناحیه رزن برگزار شد، ضمن تبریک هفته سلامت اظهار داشت: سلامتی یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند است که انسان باید قدردان آن بوده و برای حفظش بکوشد.

وی با بیان اینکه بدن انسان تشکیل شده از جسم و جان است، افزود: بیماری‌هایی که با علم طب شناخته شده مربوط به جسم انسان است و هر انسانی در طول زندگی خود به یکی از این بیماری‌ها دچار می‌شود.

امام جمعه شهر قروه درجزین بیان کرد: بیماری‌هایی نیز وجود دارد که به جسم انسان ربطی نداشته و به روح و روان انسان ضربه می‌زند و سرچشمه این بیماری‌ها گناه است. 

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر آیات و روایات گناه قلب انسان را بیمار می‌کند؛ هر گناهی همچون نقطه تاریکی بر روی قلب انسان جای می‌گیرد و با افزایش آن قلب وی تیره و تار می‌شود و در این حالت انسان به جایی می‌رسد که همه فضیلت‌ها و ارزش‌ها را انکار می‌کند.

محمدی سبزواری تصریح کرد: بیشترین تلاش ما باید در راستای سالم نگه داشتن دل باشد چراکه بالاترین سلامتی سلامت دل است.

وی گفت: انسان به‌واسطه بیماری‌های جسمی رشد می‌کند و با تحمل این نوع بیماری بسیاری از گناهان پاک شده و به انسان حسنه داده می‌شود اما گناهان روحی باعث نابودی و اضمحلال انسان می‌شود و به جز عذاب اخروی چیزی نصیب انسان نخواهد شد.

امام جمعه شهر قروه درجزین به حدیثی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: به فرموده امام علی(ع) جسم و جان انسان در طول زندگی 6 حالت دارد؛ سلامتی و مرض، مرگ و حیات و خواب و بیداری، که این 6 مورد بسیار واضح و مبرهن است.

وی با اشاره به 6 حالت روح عنوان کرد: این حالات شامل حیات روح است که به علم و دانش و تشخیص خیر و شر بستگی دارد، مرگ روح که همان جهل او است ، مرض روح شک و تردید وی نسبت به خیر و نیکی و صحت روح نیز یقین داشتن به خداست و خواب روح غفلت از یاد خدا بودن و بیداری آن هوشیاری از دسیسه‌های شیطان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات