پروفسور رزاقی آذر:

بیگانگان هرگز نخواهند توانست هویت 7هزار ساله را از ایران بگیرند

پزشک و متخصص علمی و پزشکی کشور با دفاع از نام خلیج فارس، گفت: هیچ کشوری حق ندارد که به هویت چندین هزار ساله ایران تجاوز کند و بخواهد نامی از این کشور را به نفع خود تغییر دهد.
کد خبر: ۹۰۰۹۷۴۰
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، پروفسور« مریم رزاقی‌آذر» یکی از متخصصان و چهره های علمی و پزشکی کشور در دیدار محمد رئیس‌زاده رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه دفاع از هویت ایران وظیفه میهنی هر یک از ایرانیان در سراسر جهان است، گفت: بنده به عنوان یک ایرانی، وقتی در کنفرانس علمی در امارات متحده عربی حاضر شدم و به ناعدالتی دیدم که از خلیج فارس به عنوان خلیج عرب استفاده نمودند، تصمیم گرفتم از هویت ایران دفاع کنم و در پایان کنفرانس علمی خودم، واژه خلیج فارس را به کار بردم.


وی ادامه داد: کشور ایران، کشوری پهناور با وضعیت جغرافیای خاصی است و باید قدردان وطن خودمان باشیم که چهار فصل دارد و با انواع گوناگون آب و هوایی، به عنوان یکی از کشورهای مهم جغرافیایی محسوب می شود و با اینکه نژاد ها و گویش های مختلفی در کشور وجود دارد،اما همه ما زیر یک پرچم هستیم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم.


پروفسور رزاقی آذر با بیان اینکه قدمت 7هزار ساله ایران نشان دهنده قدمت و تمدن این کشور است، افزود: هیچ کشوری حق ندارد که به هویت چندین هزار ساله ایران تجاوز کند و بخواهد نامی از این کشور را به نفع خود تغییر دهد و همانطور که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس در مقابل ظلم و رژیم بعث عراق و حامیانش ایستادند و نگذاشتند که حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان بیفتند، باید برای حفظ هویت خود تلاش کنیم و نگذاریم که بیگانگان بخواهند با تغییر نام دادن سرزمین ما، به ما خیانت کنند.


این چهره علمی و پزشکی کشورمان ادامه داد: واقعا اگر در دوران دفاع مقدس توانایی حضور در میدان های جنگ را داشتم، قطعا به جبهه ها می رفتم و آرزوی شهادت داشتم اما توفیق نداشتیم و احساس میکنم که اکنون باید در عرصه علمی از هویت کشور دفاع کنم و خوشحالم که در کشوری دیگر، حرف حق را به زبان آوردم و از نام زیبای خلیج فارس دفاع نمودم.


وی با اشاره به جزئیات کنفرانس علمی در امارات متحده عربی گفت: وقتی در این کنفرانس علمی حضور داشتم، یکی از خانم های حاضر در این کنفرانس از خلیج فارس را خلیج عرب تلفظ نمود و همین موضوع باعث شد که غیرتم جریحه دار شود و با خودم گفتم که باید جواب این گستاخی را بدهم و وقتی کنفرانسم را ارائه دادم، نام خلیج فارس را به زبان آوردم و آب پاکی را روی دستشان ریختم و تعداد زیادی از حاضرین کنفرانس، تشویقم کردند.


پروفسور رزاقی آذر ادامه داد: کنفرانس در حال برگزاری بود و بعد از یک خانم متخصص فرانسوی، قرار بود که بار دیگر کنفرانسم را ارائه دهم و در همین فاصله، مرا به خارج از محل کنفرانس فراخواندند از من خواستند تا به خاطر تلفظ خلیج فارس، از آنها معذرت خواهی کنم و در کنفرانسم، این اشتباه را اصلاح کنم اما بنده قبول نکردم و به همین خاطر، وقتی که نوبت من رسید، میکروفنم را خاموش کردند و مانع ارائه کنفرانسم شدند.

وی افزود: 15 نفر بودیم که به این کنفرانس علمی رفته بودیم و بعد از برخورد شرم آور مسئولان این کنفرانس، به هتل برگشتیم اما متوجه شدم که درب ورودی به اتاقم کار نمی کند و بعد از اینکه این موضوع را به مسئولان هتل انتقال دادم، بهانه جویی کردند و از عمدی بودن آن تفره رفتند و مدتی بعد، پلیس خودش را به این هتل رساند و به دلیل اینکه از نگاه آنان، من برخلاف قوانین کشورشان عمل کرده بودند، از من خواستند که عذر خواهی کنم و یا اینکه به ایران بازگردم و من در برگه ای که در دست داشتم، نوشتم که از دوران کودکی تا به امروز، خلیج فارس را به زبان می آوردم و اگر که در اینترنت هم جستجو کنیم، این اسم نمایان می شود.


پروفسور رزاقی آذر تاکید کرد: برخلاف رفتار مسئولان کنفرانس، رفتار پلیس با من خوب بود و این موضوع را به این دلیل به سفارت ایران در امارات متحده عربی بیان نکردیم تا تعویقی در بازگشتمان به ایران پیش نیاید.


این پزشک و متخصص کشورمان با بیان اینکه بعد از حضورش در ایران، شاهد حضور پیام های زیبای ایرانیان در فضای مجازی بوده است، گفت: وقتی به ایران بازگشتم، باورکردنش برایم سخت بود اما کلی پیام از نقاط مختلف کشور و حتی جهان توسط ایرانیان به من ارسال شده بود و برخی واقعا با اشتیاق زیاد می گفتند که وقتی از دفاع من از نام خلیج فارس مطلع شدند، اشک ذوق ریختند.


وی در پایان با تشکر از اقدامات سازمان بسیج جامعه پزشکی، اظهار داشت: این سازمان در طول سال خدمات زیادی انجام می دهد که این فعالیت های شایسته تقدیر است.

 

گفتنی است پروفسور«رزاقی‌آذر» درجریان سفر به امارات متحده عربی که باهدف شرکت و سخنرانی در یک همایش علمی صورت گرفت، استفاده یکی از شرکت‌کنندگان از نام جعلی خلیج عربی را برنتابید و با نام بردن از خلیج فارس در متن سخنرانی خود، مشکلاتی را به جان خرید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار