خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر شهدا را ستارگان درخشان در عرصه بندگی و خودسازی دانست و گفت: انقلاب اسلامی حاصل خون‌های مطهر شهدا است که همه باید با ادامه دادن راه شهدا و ولایت پذیری، به حفظ و تداوم انقلاب کمک کنیم.
کد خبر: ۹۰۰۹۷۴۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

شهدا ستارگان درخشان عرصه بندگی و خودسازیبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام محمد باقر برقراری در آیین جشن تولد شهید «ابراهیم هادی» با عنوان «تولد دوست آسمانی من» در دانشگاه پیام نور ملایر افزود: شهید «هادی» راهنمای ما در مسیر خدایی است.

وی بر لزوم الگوگیری دانشجویان و نسل جوان امروز از زندگینامه شهیدان به ویژه شهید «ابراهیم هادی» تاکید و بیان کرد: مطالعه زندگینامه شهدا بیانگر این است که آنان وصل به خدا بودند و خداوند نیز به سبب احسان و نیکی‌هایشان، پاداش شهادت را به آنها عطا کرد.

امام جمعه ملایر افزود: مراحل زندگی شهید «ابراهیم هادی» و تمام ابعاد شخصیتی وی برای ما درس است و رسیدن وی به این مرحله والا برگرفته از ذهن نورانی و اخلاص این شهید والا مقام است.

برقراری گفت: شهید «هادی» با توسل به حضرت زهرا(س) گمنامی را از خدا می‌خواست و این امر نشان دهنده آن است که وی همواره در همه امور زندگی اش به فاطمه زهرا(س) توسل داشته است.

وی شهدا را ستارگان درخشان در عرصه بندگی و خودسازی دانست و اظهار کرد: شهید «هادی» در روزهایی که با همراهانش در کانال کمیل بود، نماز جماعت را اقامه می کرد و در این کانال به شهادت رسید.

امام جمعه ملایر افزود: اخلاق معنوی شهید «ابراهیم هادی» تا اندازه‌ای است که رهبر معظم انقلاب ضمن خواندن زندگینامه وی، بیان می‌کنند این زندگینامه انسان را متحول می‌کند.

برقراری گفت: انقلاب اسلامی حاصل خون‌های مطهر شهدا است که همه باید با ادامه دادن راه شهدا و ولایت پذیری، به حفظ و تداوم انقلاب کمک کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش همه دشمنان و یزیدیان از بین بردن مکتب و فرهنگ عاشورایی بود، بیان کرد: نور این مکتب به اندازه ای ارزشمند و والا است که هیچ دشمنی قادر به خاموشی آن نیست.

امام جمعه افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز برگرفته از مکتب عاشورایی است که هیچ دشمنی نمی تواند مکتب انقلاب را از بین ببرد.

رئیس دانشگاه پیام نور ملایر نیز اخلاص و خودسازی را از بارزترین ویژگی‌های شهید «ابراهیم هادی» برشمرد و گفت: طبق وصیت نامه شهید «هادی»، اگر می‌خواهیم جامعه خود را بسازیم، باید از خودمان شروع کنیم.

مرتضی مرادی با بیان اینکه جامعه امروز ما نیازمند الگوهای بارزی همچون شهید «هادی» است، اظهار کرد: شهید «ابراهیم هادی» به معنای واقعی عمل گرا بود و با الگوبرداری از رفتار وی می‌توانیم برای جامعه الگوسازی کنیم.

وی درباره برگزاری ویژه برنامه تولد دوست آسمانی من همزمان با میلاد علمدار کربلا و اعیاد شعبانیه گفت: با توجه به بزرگداشت میلاد شهید «ابراهیم هادی» هر سال در گلزار شهدای شهرهای کشور، امسال این ویژه برنامه با توجه به سابقه اجرای برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه پیام نور مرکز ملایر به این دانشگاه داده شد.

در این آیین از خانواده 2 شهید مدافع حرم در ملایر شهید حیدر ابراهیم خانی و شهید سعید شاملو و همچنین تعدادی از خانواده‌های شهدای ملایر و کارمندان فرزند شهید دانشگاه پیام نور ملایر تجلیل شد.

شهید ابراهیم هادی یکم اردیبهشت 1336 در تهران به دنیا آمد که با شروع جنگ در کردستان وارد آنجا شد و در ارتفاعات گیلانغرب و بازی دراز جنگید.

وی از پایه‌گذاران گروه چریک شهید اندرزگو بود که سرانجام در عملیات والفجر مقدماتی و به همراه رزمندگان گردان‌های کمیل و حنظله پس از پنج روز مقاومت در ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱ به مقام والای شهادت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات