امام جمعه شبستر در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، گفت: مردم باید نگرش خود را نسبت به کالای ایرانی تغییر و از خرید کالای خارجی پرهیز کنند و باور داشته باشیم با هر خرید کالای ایرانی یک شغل برای جوان بیکار ایرانی ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۰۹۷۸۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام حمایت از کالای ایرانی افزود: اینکه مردم را به خرید کالای ایرانی ترغیب کنیم یک طرف مساله است و شناساندن  و ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل هم مکمل موضوع است.

 وی خاطرنشان کرد: تبیین راهکارهای عملی برای تحقق شعار سال یکی از نیازهای اساسی است تا از مرحله شعار به عمل دست یابیم.

حجت الاسلام محمدزاده یکی از کارهای بسیار مهم برای تحقق و حمایت از شعار سال را کنترل کیفیت تولید کالای ایرانی دانست.

امام جمعه شبستر در ادامه سخنان خود به اعیاد شعبانیه نیز اشاره و بیان کرد: اسلام هیچ وقت مخالف شادی که عقلانیت را ارتقاء  دهد نیست از این رو می توان با برنامه ریزی و در چارچوب قانون شادابی و نشاط در جامعه را ایجاد کرد و شورای فرهنگ عمومی بهترین مکان برای طرح موضوعات اجتماعی و فرهنگی است تا با بررسی چالش ها و واقعیت های موجود برای رسیدن به راه حلی منطقی به نتایج عملیاتی دست یابیم.

حجت الاسلام محمدزاده افزود: خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی باید طوری باشد که ما در جامعه آثار و برکات آن را در کمتر کردن آسیب های اجتماعی، ارتقاء سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از معضلات شاهد باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شبستر با تاکید بر اینکه نادیده گرفتن خواسته های مشروع مردم توسط مسئولان آسیب جدی برای جامعه دارد گفت: مردم خود ناظر بر عملکرد مسئولان هستند و اشتباه مسئولان از نگاه مردم پوشیده نخواهد ماند پس فرهنگ عمومی در واقع سنگ بنای فرهنگ هر جامعه بوده و زیربنای همه ی فعالیت های اقتصادی، تجاری و سیاسی در کشور محسوب می شود.  

 امام جمعه شبستر گفت: بنا بر فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب باید سبک زندگی مان را درست کنیم و در جهت تقویت فرهنگ شهرستان تلاش کنیم و این تقویت نیازمند ارائه طرح و پیشنهاد در جلسه شورای فرهنگ عمومی است.

حجت الاسلام محمدزاده ضمن درخواست از پلیس فتا برای رصد اخبار و گزارش ها در شبکه های اجتماعی تاکید کرد: رسانه ها و خبرنگاران نقش مهمی در ایجاد فرهنگ سالم در جامعه دارند که باید برای توسعه فرهنگی در این مسیر حرکت کنند. لذا نباید خبرنگاران فضا را در برخی رخدادها ملتهب نمایند بلکه به نوعی موجب آرامش در جامعه شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شبستر به بومی سازی اطلاع رسانی در فضای مجازی تاکید و تصریح کرد: شایسته است مسئولان در عمل به این موضوع پیشرو باشند تا تامین امنیت در فضای اطلاع رسانی در جامعه نهادینه گردد.

ارسال نظرات