معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش

کوچ معلمان و دانش‌آموزان از تلگرام به پیام‌رسان داخلی آغاز شده است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: با دستور وزیر آموزش‌ و پرورش، کوچ معلمان و دانش‌آموزان از تلگرام به پیام‌رسان داخلی آغاز شده است.
کد خبر: ۹۰۰۹۸۰۶
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در استودیو الفبا در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص برنامه این وزارتخانه در حمایت از کالای ایرانی و استفاده از پیام‌رسان داخلی، اظهار داشت: با دستور وزیر آموزش و پرورش، کوچ معلمان و دانش‌آموزان از تلگرام به پیام‌رسان داخلی آغاز شده است.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک خواهید دید که سهم دانش‌آموزان و فرهنگیان در پیام‌رسان داخلی، سهم بالایی خواهد بود.

کاظمی به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، اشاره کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش در این خصوص برنامه‌های متعددی دارد که به زودی اعلام می‌شود.

وی به موضوع مجلس دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: سند فرادستی آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است که عصاره و خلاصه سند دستیابی به قرب الهی و در بستر این موضوع، حیات طیبه به وجود می‌آید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به ساحت‌های تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ساحت‌ها، تربیت سیاسی و اجتماعی است که این ساحت با موضوع مردم‌سالاری دینی گره می‌خورد؛ بصریت سیاسی، آگاهی سیاسی، رفتارهای اجتماعی، قانونگرایی و بسترهای قانونی و توجه به مسائل اقتصادی و فرهنگی در بستر این ساحت نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم «دانش» دانش‌آموزان در این حوزه به «رفتار» تبدیل شود چاره‌‌ای نداریم جز اینکه ساختارهای درستی که در بستر آن، این تمرین صورت بگیرد را ایجاد کنیم و یکی از بهترین اقداماتی که وزارت آموزش و پرورش برای تحقق این اهداف ساحت تربیت سیاسی و اجتماعی در نظر گرفته است،‌ راه‌اندازی مجلس دانش‌آموزی در کشور است.

کاظمی به تشکیل مجلس دانش‌آموزی اشاره کرد و ادامه داد: مجلس دانش‌آموزی در سال ۱۳۸۰ بر اساس مصوبه ۶۷۲ شورای عالی آموزش  و پرورش ایجاد شد و تا الان یک فرایند تکاملی خوبی را طی کرده است.

کاظمی به روند شکل‌گیری مجلس دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود:  ۱۱ میلیون دانش‌آموز در ۹۲ هزار مدرسه در یک رخداد بزرگ اجتماعی، مردم‌سالاری دینی و تربیت سیاسی و اجتماعی را تمرین می‌کنند و در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مشارکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۶۲۰ هزار دانش‌آموز به عنوان نمایندگان منتخب دانش‌آموزان و اعضای شورای دانش‌آموزی مدارس انتخاب می‌شوند و از دل این شوراها، مجامع مشورتی دانش‌آموزان در شهرستان‌ها و از دل مجامع مشورتی شهرستان‌ها، مجامع مشورتی استان‌ها شکل می‌گیرد و در نهایت از دل مجامع مشورتی استان‌ها، مجلس دانش‌آموزی ایجاد می‌شود؛ از سوی دیگر در فرایند انتخابات مجلس دانش‌آموزی ۵ هزار مدیر به جامعه معرفی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: امروز آموزش‌زدگی، دانش‌محوری و کنکوریزه‌ شدن دانش‌آموزان بلای جان آموزش و پرورش شده است و از اینکه بتواند فعالیت‌های تربیتی را اجرا کند، باز می‌‌دارد؛ تمام تمرکزمان بر دانش‌اندوزی دانش‌آموزان است و اجازه اینکه این دانش و شناخت به رفتارهای تربیتی تبدیل شود را نمی‌دهیم.

انتهای پیام/

فارس/

ارسال نظرات
آخرین اخبار