معاون امور جنگل‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: جنگل‌های زاگرس می‌توانند تا ۴۰ درصد آب مورد نیاز کشور را تامین کنند و بنابراین حفظ و احیای این جنگل‌ها بسیار مهم است.
کد خبر: ۹۰۰۹۸۱۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  عباسعلی نوبخت در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان اظهار کرد: جنگل‌های زاگرس با بیش از ۶ میلیون هکتار، خدمات ارزنده‌ای برای کشور ارائه کرده و در سال حدود ۹ میلیارد متر مکعب آب تصفیه شده تولید می‌کنند.

نوبخت عنوان کرد: رابطه بین اکوسیستم و انسان بسیار مهم است و بنابراین باید با مشارکت درست مردم و با بهره مندی از مباحث کمیته‌های فنی ادارات، بتوانیم راه‌های کارشناسی را پیدا کرده و با کمترین تخریب و بیشترین انتفاع کمک حال توسعه استان خود و کشور باشیم.

وی با اعلام اینکه ۷ رودخانه مهم کشور در زاگرس وجود دارد افزود: جنگل‌های زاگرس می‌توانند آب مورد نیاز کشور را تا ۴۰ درصد تامین کنند برهمین اساس حفظ و صیانت این جنگل‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات آبی موجود، اگر بتوانیم منابع جنگلی خود را به درستی حفظ کنیم با بسیاری از مشکلات مواجه نخواهیم شد.

نوبخت خاطرنشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا با در نظر گرفتن منافع ملی، کشور را بسازیم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات