مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی:
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی: بالاترین میزان نرخ بیکاری در کشور متعلق به خراسان رضوی است و در سال گذشته نرخ بیکاری از 13/2 درصد به 11/4 درصد رسید.
کد خبر: ۹۰۰۹۸۱۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمد سنجری ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: برای سال ۹۷ نیز ۱۱۰ هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شده است با وجود اینکه سال گذشته ۱۲۳ هزار نفر به جمعیت شاغل خراسان رضوی اضافه شده است، البته لازم به ذکر است که بالاترین میزان نرخ بیکاری در کشور متعلق به این استان است و در سال گذشته نرخ بیکاری از ۱۳/۲ درصد به ۱۱/۴ درصد و همچنین نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۲/۱ درصد به ۴۴/۱ درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه ۳ میلیون و ۳۱۹ هزار نفر عضو تعاونی‌ها فعال خراسان رضوی هستند، ادامه داد: تعداد فرصت شغلی ایجاد شده در تعاونی‌های فعال این استان به عدد ۱۱۳ هزار می‌رسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: سال گذشته ۹۲ تعاونی در مناطق روستایی این استان تشکیل شد که تعاونی‌های مزبور برای یکهزار و ۱۸۸ نفر فرصت شغلی ایجاد کردند و در سال گذشته در حوزه تشکل‌های کارگری ۱۳۵ تشکل در خراسان رضوی ایجاد شد.

سنجری گفت: حل و فصل اختلافات مابین کارگران و کارفرمایان، صیانت از نیروی کار، توسعه و ترویج بخش تعاون و ایجاد بستر‌های مناسب به منظور حفظ، توسعه و ترویج اشتغال از مهمترین ماموریت‌های است که باید به نحو مطلوبی انجام دهیم.

وی از کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در خراسان رضوی خبر داد و متذکر شد: میانگین کاهش نرخ بیکاری در کشور سه دهم درصد است و سهم اشتغال سال گذشته این استان در بخش کشاورزی کاهش یافت و از ۲۳/۶ درصد به ۲۱/۱ درصد رسید، همچنین سهم اشتغال در بخش صنعت از ۳۰/۸ درصد به ۳۱/۱ درصد و در بخش خدمات از ۴۵/۶ درصد به ۴۷/۸ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: حل و فصل اختلافات ما بین کارگران و کارفرمایان، صیانت از نیروی کار، توسعه و ترویج بخش تعاون و ایجاد بستر‌های مناسب به منظور حفظ، توسعه و ترویج اشتغال از مهمترین ماموریت‌های این اداره کل می‌باشد.

سنجری با بیان اینکه سال گذشته ۱۶ هزار و ۱۲۱ نفر از مقرری بیکاری استفاده کردند که ۵ درصد بیش از سال قبل از آن است، اظهار داشت: حوادث ناشی از کار در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱۳ درصد کاهش یافت و برای امسال نیز کاهش ۲۵ درصدی هدفگذاری شده است که حدود ۵۵ درصد افرادی که از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند جوانان هستند که کمتر از ۲ سال سابقه پرداخت بیمه دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها