مسوول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: برخی می‌گویند حضور در سوریه سلطه‌جویی منطقه‌ای است! و دل مردم را خالی و اراده‌ها را سست می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۰۹۸۲۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ وحید جلیلی شب گذشته در نشست «سلسله گفتار عصر» با عنوان «توهم فروپاشی، کمدی آرمان باخته‌ها» در مشهد اظهار کرد: در نگاه تاریخی شاهدیم بعد از پیروزی انقلاب در مقاطع گوناگونی بحث انسداد و فروپاشی از همان سال ۵۸ مطرح بوده است بطوریکه افراد مختلف از طیف‌های گوناگون از چپ تا راست از مذهبی تا دموکرات و حتی کسانی که خوش سابقه بودند بحث فروپاشی نظام را مطرح کردند.

جلیلی ابراز داشت: نمونه بارز ریزش‌های انقلاب، مخملباف است که علمدار عدالتخواهی در دهه ۷۰، مایه امید و در بسیاری از حوزه‌ها الگو بود. مخملباف مبدا تحول بود، آثار و سخنانش موجود و ارادت و دلبستگی جماعت انقلابی هم به او مشخص است یک چنین فردی نه تنها ریزش کرد بلکه به جبهه مخالف پیوست.

مسوول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: دکتر سروش از لحاظ معرفتی تلاش کرد هشدار فروپاشی را با متناقض دانستن و زیر سوال بردن نظریه ولایت فقیه و مردم‌سالاری دینی بدهد و در حالی که امام راحل (ره) تلاش داشت این دو اصل را تبیین کند وی کوشید که بگوید اینطور نیست.

وی با بیان این مطلب که ما با یک جریان تئوریزه‌کردن مسئولیت‌گریزی در کشور مواجه هستیم، ادامه داد: رسیدن به هر هدفی یک سری لوازم دارد یک عده در مسیر کم‌می‌آورند همان طور که در دهه ۵۰ عده‌ای با مواضع دینی وارد جریان مبارزاتی ضد طاغوت شدند، اما بعد بیانیه دادند که به این نتیجه رسیده‌اند که اسلام دین مبارزه نیست و روش‌های بهتری مثل مارکسیسم برای مبارزه هست که زودتر به نتیجه می‌رسد، اکنون نیز عده‌ای خسته شده‌اند و می‌گویند اسلام دین نظام‌سازی نیست و این نظام که امام راحل (ره) بنیانگذار آن است محکوم به شکست و فروپاشی است.

جلیلی تصریح کرد: هرکسی لیاقت عضویت و استقامت در کاروان نهضت امام خمینی (ره) را ندارد نهضت امام یک مکتب فکری محض نیست، بلکه ترازی از معنویت و خصایصی نیاز دارد که امام واجد آن‌ها بود.

وی در  تشریح واژه «ارجاف» گفت: ارجاف یعنی خالی‌کردن دل مردم، می‌گویند میدان ها باید خالی شود! می‌گویند حضور در سوریه سلطه‌جویی منطقه‌ای است! و دل مردم را خالی و اراده‌ها را سست می‌کنند.

وی تصریح کرد: این افراد برای هرچیزی یک حرفی دارند، حرفشان اینست که همه را برکنار کنید و ما را برمسند بگذارید؛ یعنی از یک‌سو آنارشیسم و از سوی دیگر فاشیسم!

مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: از شورش اشرافیت تا طغیان منیت، معضلی است که جمهوری اسلامی امروز با آن مواجه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها