یادداشت/

جانبازان الگوی بصیرتی در سرمشق جوانان هستند

جانبازان و ایثارگران، مایه سرافرازی ملت ایران برای سرمشق جوانان است.
کد خبر: ۹۰۰۹۸۳۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، روز جانباز، تلنگر است تا به یادآوریم آرامش امروز را تا بدانیم برای این آرامش که در ایران سربلند حکم فرماست رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدای و جانبازان غیورمان است؛ تا مرزها دورتر نیز مدیون غیور مردان ایرانی هستیم که جان‌برکفان امروزند.

 جانبازان الگوی بصیرتی در سرمشق جوانان هستند

سالگرد میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام ، روز جانباز نام‌گذاری شده است؛ باب‌الحوائج، حضرت عباس بن علی(ع)  آن بزرگوار به‌گونه‌ای است که همه صفاتی را که لازمه یک پیرو واقعی است، به نحو کامل بروز داده و تجسمی از همه فضائل است، فداکاری‌های  حضرت عباس علیه‌السلام  درصحنه کربلا را می‌توان تجلیگاه ایثار و جانبازی در تاریخ بشر دانست.

حضرت امام خمینی رحمه‌الله جانبازان و ایثارگران را مایه سرافرازی ملت ایران خوانده‌اند و فرمود: «وقتی امثال شما قدرتمندان روحی را می‌بینم با این روحیه بزرگ و با این عظمت روح، خجالت می‌کشم که خودم را یک انسان متعهد بدانم. زبان و پیام ما عاجز از ترسیم مقام بلندپایه عزیزانی است که برای اعتلای کلمه حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جانبازی نموده‌اند».

و در جای دیگر می‌فرماید: «به اسلام بزرگ برای داشتن این جانبازان درراه حق، که برای اسلام و میهن اسلامی خود از همه‌چیز خویش می‌گذرند تبریک تقدیم می‌کنم. »

جانبازان نقش و نگار جنگ را بر تن خود حک کرده‌اند تا یاد شهدای جنگ تحمیلی را به جان بخرند و به یادگار بگذارند؛آن‌ها به امر الهی از وادی شهادت بازمانده و تا در این دنیا سرمشق و سرلوحه ما قرار گیرند و بیانگر آن دوران برای ما باشند که وجود پاکشان مایه برکت ماست.

جوانان و نوجوانان جامعه ما برای رشد و تعالی خویش، و برای دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن و برای استقامت درراه رسیدن به اهداف اسلامی خویش نیازمند الگوی مناسب هستند.

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه العالی) جانبازان را  بهترین الگو برای جوانان خواندند و دراین‌باره می‌فرمایند: «جانبازان قدرت‌های بسیاری را که خداوند متعال در روح و جسم انسان به ودیعه نهاده است به کار گرفتند و در میدان علم، مدیریت و ورزش، و نیز در بسیاری از مسائل دین و دنیا شگفتی آفریدند.

بنابراین جوانان ایران در هر عرصه و رشته‌ای که وارد می‌شوند باید از جانبازان درس بگیرند و آنان را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

جانبازان تا شهادت فاصله‌ای نداشتند و به تعبیر حضرت امام خمینی رحمه‌الله جانبازان شهیدان زنده انقلاب‌اند.

 

جواد قدیری

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار