نبیان با اعلام اینکه احداث کارخانه زباله‌سوز در نوشهر از مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: با پیگیری انجام شده و تامین منابع از سوی دفتر مقام معظم رهبری و دولت، حداکثر تا اوایل تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۰۰۹۸۹۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بحث احداث کارخانه زباله‌سوز در ساری از مباحث داغ در چند سال اخیر است که صحبت درباره آن مورد استقبال مردم در منطقه چهاردانگه ساری به جهت اینکه 13 سال زباله مرکز استان با مسافت بیش از 90 کیلومتر و به صورت نامناسب در این منطقه دفن می‌شود.

چند سالی است که وعده و وعیدهای زیادی در ارتباط با احداث کارخانه زباله‌سوز ساری برای پایان دادن به ماجرای حمل نامناسب و دفن آن مطرح است.

کارخانه‌ای که هر بار با اما و اگرها همراه شده و کشمکش بین اعضا شورای و مسؤولان استانداری را به همراه دارد.

مسؤولان شورا و شهرداری عدم اختصاص اعتبار از سوی دولت را علت تاخیر در اجرای پروژه می‌دانند و دولتی‌ها هم بحث کم‌کاری شهرداری را مطرح می‌کنند.

در ابتدای سال دوباره اعضای شورای شهر ساری از اینکه اعتبار اجرای این طرح از سوی  دولت تامین نشده است، باب انتقاد را باز کردند و دلیل کندی اجرای طرح را عدم پایبندی دولت به تعهدات مالی عنوان کردند.

در همین ارتباط با علی نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران که به صورت مستقیم در این بخش مسؤولیت دارد صحبت کردیم.

وی با اعلام اینکه  احداث کارخانه زباله‌سوز در نوشهر از مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: با پیگیری انجام شده و تامین منابع از سوی دفتر مقام معظم رهبری و دولت، حداکثر تا اوایل تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: پروژه کمپوست تنکابن که از سوی دفتر مقام معظم رهبری و دولت تامین منابع می‌شود در نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ارتباط با وضعیت ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری و اعتبارات اختصاص داده شده، گفت: احداث این کارخانه یکی از دغدغه‌های  مردم است، سرعت بخشی این مجموعه به صورت ویژه در حال پیگیری است.

نبیان اضافه کرد: هر 10 روز برای سرعت بخشی اجرای این طرح در دستور کار است و دولت منابع مالی را تامین کرده است.

وی با اعلام اینکه از محل اعتبارات سال 96 دولت 30 میلیارد تومان منابع مالی را اختصاص داد، افزود: شهردار ساری این منابع را از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در اختیار گرفته است.

معاون عمرانی استاندار مازندران اظهار کرد: تلاش داریم که سرعت این پروژه‌ها افزایش پیدا کند.

وی درباره میزان پیشرفت فیزیکی پروژه زباله‌سوز ساری، گفت: به صورت روزانه پیشرفت این پروژه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و برنامه داریم تا پایان سال 97 این پروژه به بهره‌برداری برسد.

 قول افتتاح این پروژه در سال 95 به مردم ساری به سال 96 موکول شده بود، در سال جاری هم قول داده می‌شود که در سال جاری به اتمام می‌رسد، مهم‌تر از تکمیل پروژه زباله‌سوز در ساری بحث دفن نامناسب زباله‌ها در منطقه چهاردانگه مازندران است که چند روز گذشته مورد بازدید دادستان مرکز استان مازندران قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها