خبرهای داغ:
شهردار قم گفت: شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب مبلغی برای معرفی این قم به جهانیان هستند تا ظرفیت‌های دینی، مذهبی و علمی این شهر شناسانده شود.
کد خبر: ۹۰۰۹۹۰۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۱
شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب مبلغی برای معرفی قم به جهانیان
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به اهمیت برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام اظهار کرد: شهر قم ام‌القرای جهان تشیع و مرکزی علمی اسلامی در جهان است از طرف دیگر محور و شکل‌دهنده انقلاب شکوهمند اسلامی این شهر بوده و مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی اسلامی بسیاری در این شهر فعال هستند.
وی خاطرنشان کرد: از جمله بزرگترین این مراکز، حوزه علمیه قم به عنوان شاخص‌ترین مدرسه اسلامی جهان است به همین خاطر این خطه مقدس ظرفیتی شگرف برای تجمع دوستداران و علاقه‌مندان به علوم دینی است.

شهردار قم ادامه داد: طی سال‌های اخیر شاهدیم با توسعه مراکز بین‌المللی علوم اسلامی، طلاب علوم دینی از سر تا سر دنیا برای آشنایی با معارف اسلامی و شیعی در این شهر حضور پیدا می‌کنند.
وی با بیان اینکه قرآن به عنوان کتاب الهی مسلمانان و محور وحدت و دوستی بین آن‌ها است گفت: تجمعی که بر محور این کتاب الهی شکل بگیرد برکت ویژه‌ای به شهر قم می‌دهد بنابراین برگزاری مسابقات طلاب علوم دینی جهان اسلام فرصتی برای شهر مقدس قم است تا ظرفیت‌های مذهبی، معنوی، علمی و تاریخی خود را معرفی کرده تا شرکت‌کنندگان در این مسابقات خود مبلغی برای معرفی این خطه مقدس به جهانیان باشند.
سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: قرآن همواره در طول تاریخ محور بوده و مبانی و اصول اسلامی در این کتاب الهی به همه مسلمانان گوشزد شده است. ملت ایران و شیعیان جهان نیز انس ویژه‌ای با این کتاب الهی دارند، چنانچه در ایام و مناسبت‌های مختلف، به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان شاهد گردهمایی‌های عظیم حول محور قرآن در کشور هستیم.
وی با اشاره به حضور مسلمانان با نظرات و عقاید مختلف در این مسابقات با محوریت قرآن گفت: این امر پیام‌آور صلح، دوستی، برادری، عدالت، راستی و درستی است و به جهانیان اثبات می‌کند که تکفیر در اسلام جایگاهی ندارد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: آن‌ها که دم از مسلمانی می‌زنند و در عین حال تکفیر می‌کنند بدون تردید بویی از مبانی و موازین اسلامی نبرده‌اند.
وی بحث تفسیر و مفاهیم قرآن را از مباحث مورد نیاز در جامعه ذکر کرد و افزود: طی سال‌های اخیر قاریان برجسته‌ای در کشور تربیت شده‌اند و نیاز است رویکردی جدی در حوزه تربیت حافظ و مفسر قرآن اتخاذ شود چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند که کشور ظرفیت بالایی در تربیت حافظان قرآن دارد و نهاد‌های متولی باید به این امر بیش از پیش بپردازند.
سقائیان نژاد ادامه داد: در این بخش جامعه نیازمند متخصص است؛ مردم ما انس ویژه‌ای با قرآن دارند، ولی حوزه به عنوان یکی از مراکز تربیت متخصصان و مفسران قرآنی می‌تواند این انس ویژه مردم را با آشنایی با مفاهیم قرآنی بیشتر کند.
وی خاطرنشان کرد: قرآن درس زندگی برای بشریت است و بدون تردید کتابی جامع و کامل برای زندگی انسان است که دستیابی به رموز و مفاهیم زندگی فردی و اجتماعی آن تنها با آشنایی با مفاهیم و تفسیر آیات الهی امکان‌پذیر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها