معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گزارشی از درآمد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان از محل اجرای طرح‌های اشتغال را در سال ۹۶ ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۰۹۹۱۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، علیرضا خدابنده، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه بازاریابی برای فروش محصولات مددجویان قبل و بعد از اجرای طرح اشتغال توسط کارشناسان حوزه اشتغال بررسی می‌شود افزود: در سال گذشته دو هزار ۲۱۰ نفر از مددجویان جویای شغل استان سمنان مشاوره شغلی دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه درآمد حاصل از طرح‌های اشتغال در قالب خدمات و فروش محصولات مددجویان طرح‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی به ۲۳ میلیارد و ۴۱۲ میلیون تومان در سال ۹۶ رسید افزود: دامپروری و خدمات بیشترین میزان درآمد را برای صاحبان طرح‌های اشتغال به همراه داشتند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان بیان کرد: مددجویان استان سمنان در ۵۸ نمایشگاه استانی و خارج از استان شرکت کرده که بخشی از محصولات تولیدی خود را به فروش رساندند.

علیرضا خدابنده به برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اشتغال کمیته امداد استان سمنان اشاره کرد و گفت: در این برنامه پنج‌ساله، ایجاد هشت هزار و ۴۲۴ فرصت شغلی برای مددجویان استان سمنان در نظر گرفته‌شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اشتغال کمیته امداد استان سمنان ۴۰ درصد از فرصت‌های شغلی باید از مشاغل خانگی باشد افزود: محل اجرای طرح‌ها اشتغال باید در مناطق روستایی و شهری زیر ۲۰ هزار نفر باشد.

وی به ارائه آموزش مهارت شغلی ۱۲ هزار و ۳۴۰ نفر از مددجویان استان سمنان در برنامه پنج‌ساله ششم توسعه کمیته امداد اشاره کرد و گفت: با توجه به تخصصی شدن حرفه‌ها نیاز به آموزش ضروری است که با همکاری با مراکز آموزشی و فنی حرفه‌ای این برنامه اجرایی خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه اشتغال یک مقوله فرا بخشی است افزود: سیاست‌های تشویقی حمایتی بخش تولیدات خانگی باید پررنگ‌تر از زمان کنونی شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها