خبرهای داغ:
نماینده مردم آذربایجان غربی در خبرگان رهبری، بی اعتنایی به حمایت از کالای ایرانی به دلیل پایین بودن کیفیت را دلیل قانع کننده‌ای ندانست و راهکار رونق اقتصادی را اصرار مردم بر خرید از تولیدات داخلی و حمایت از کالای ایرانی دانست.
کد خبر: ۹۰۰۹۹۱۲
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
بی‌اعتنایی به حمایت از کالای ایرانی نرخ بیکاری را در کشور افزایش می‌دهد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز درباره ضرورت حمایت از کالای ایرانی گفت: هر کشوری برای رونق فعالیت‌های اقتصادی خود نیازمند این است که سیاست‌های را در حمایت از کالای داخلی در پیش بگیرد و از آن حمایت کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر امروز مردم کشورمان از تولیدات داخلی استفاده کنند و یا حتی بتوانند این تولیدات را به خارج از کشور دیگر هم صادر کنند در بسیار از امور اقتصادی موفقیت دوچندانی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: سال‌هاست که رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای داخلی تاکید دارند به خصوص اینکه امسال را به نام حمایت از کالای ایرانی قرار دادند، این کار موجب می‌شود که همه نیرو‌های حاکمیت جامعه بسیج شوند و اقداماتی در راستای پشتیبانی و حمایت از کالا‌های داخلی انجام دهند.

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: امروز برای اینکه بتوانیم در بخش حمایت از کالای ایرانی موفق باشیم، باید جلوی واردات بی رویه و کالا‌های که مشابه داخلی دارد را گرفت، اگر چنین کاری را انجام ندهیم، ممکنه سیاست حمایت از کالای داخلی موفقیت خوبی را پیدا نکند.

وی افزود: مخالفت با واردات بی رویه تاثیر مستقیمی در کاهش نرخ بیکاری خواهد داشت، زیرا وقتی تولیدات داخلی ما حمایت نشود و بازار خارجی پیدا نکند با رکود روبه رو می‌شویم.

دیرباز خاطرنشان کرد: امروز کسانی که بنگاه معاملاتی و کارخانه‌ای دارند با مشکلات اساسی روبه رو هستند و به دلیل عدم حمایت کافی مردم از تولیدات داخلی، ظرفیت تولیدات را کاهش داده‌اند و این سبب شده است تا برخی کارگران را اخراج یا تعدیل کنند و این رویه اثر منفی در نرخ بیکاری دارد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در خبرگان رهبری گفت: اگر همه مردم، مسؤولان ودولت دست به دست هم دهند و از این فرمایش رهبری حمایت کنند و به فرمود: ه ایشان لبیک بگویند به نظر می‌رسد در رونق اقتصادی کمک شایان شود و سبب کاهش بیکاری خواهد شد و از وضعیت رکود خارج خواهیم شد.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی مدعی هستند با کیفیت پایین نباید از تولیدات داخلی حمایت کنیم، اظهار کرد: اگر به دلیل پایین بودن کیفیت داخلی از کالا‌های ایرانی مصرف نکنیم و همین خط و مشی را دنبال کنیم، باید هیچ وقت به خودکفایی فکر نکنیم.

رئیس دانشگاه قم تاکید کرد: البته به طور طبیعی به دلیل پیش قدم بودن کشور‌های خارجی در برخی تولیدات از کیفیت و مرغوبیت بهتری برخوردارند، اما اگر به فکر این هستیم که وضعیت کشور را بهتر کنیم و رونق اقتصادی داشته باشیم و جوانان از بیکاری نجات پیدا کنند، باید از کالای داخلی حمایت کنیم.

وی افزود: گرچه برخی کالای داخلی در مشابه کالای خارجی کیفیت پایین تری دارند؛ اما دلیل بر این نمی‌شود که ما از کالای ایرانی حمایت نکنیم.

دیرباز خاطرنشان کرد: حمایت از کالای ایرانی کمک می‌کند تا وضعیت اقتصادی بهتر شود. معروف است که کشور "کره" در ابتدای فعالیت و تولید این کشور از یک نوع برند تلویزیونی، به دلیل کیفیت پایین، مردم حمایت لازم را نمی‌کردند، اما پس از چندی مردم از همان کالا حمایت کردند و امروز تولید این کشور در رده بهترین‌های جهانی قرار گرفته است؛ بنابراین حمایت مردمی از کالا‌های داخلی می‌تواند در سطح جهانی هم تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: ما باید دور اندیش باشیم و به زمان حال فکر نکنیم، گرچه ممکن است کالای ایرانی در حال حاضر از کیفیت و دوام مطلوبی، نسبت به کالا‌های خارجی برخوردار نباشد، اما با خرید و استمرار آن جوانی را از بیکاری نجات خواهیم داد و تولید کنندگان به فکر ارتقایی کیفیت می‌شوند و این کار به خیر و صلاح جامعه خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها