استاندار زنجان با تاکید بر اینکه درآمدهای استان تنها منوط به دریافت مالیات نیست، تاکید کرد: باید این برداشت در استان اصلاح و تبیین شود که منابع درآمدی استان فصول مختلفی دارد و تنها درصد اندکی از آن مربوط به دریافت مالیات از مشاغل استان است.
کد خبر: ۹۰۰۹۹۴۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ اسداله درویش امیری در جلسه ستاد درآمد و تجهیز منابع، با اشاره به افزایش درآمدهای عمومی استان در سال گذشته، اظهار کرد: خوشبختانه زنجان یکی از سه استان کشور بود که طی سال 96 از مازاد درآمد استانی برخوردار بوده و از 100 میلیارد تومان مازاد درآمد سالانه استان حدود 8.08 درصد آن به استان بازگشته که باید این میزان افزایش یابد.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد نظام مالیاتی استان تنها به دریافت مالیات از تولیدکنندگان و فعالین صنعتی، معدنی و مودیان مالیاتی منوط نمی شود، خاطرنشان کرد: تحقق 113 درصدی درآمدهای عمومی استان در شرایطی اتفاق افتاده است که سال 96 حدود 88 میلیارد تومان بخشودگی مالیاتی و بیش از 342 میلیارد تومان تقسیط مالیات را در استان زنجان شاهد بوده ایم.
استاندار زنجان ادامه داد: با توجه به ظرفیت های بالای استان زنجان در زمینه رشد درآمدها می توان ضمن در نظرگرفتن شرایط تولیدکنندگان، صاحبان مشاغل و مودیان مالیاتی و با اتخاذ تصمیماتی مبنی بر تقسیط و بخشودگی مالیات و استفاده از اختیارات قانونی، باز هم مازاد درآمد استان را ارتقاء داد.
مقام عالی استان با اشاره به اینکه پرداخت هزینه برای دریافت خدمات عمومی در اغلب کشورهای دنیا امری متداول است، اظهار کرد: پرداخت ارزش افزوده و هزینه برای دریافت خدمات و داشتن زندگی مطلوب و سالم از سوی شهروندان در کشورهای دنیا بصورت یک فرهنگ تعریف شده و عدم پرداخت هزینه برای برخورداری از امنیت، سلامت و بهداشت در جامعه با روح یک سیستم و جامعه نظام مند همخوانی ندارد.
درویش امیری در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد تشکیل دبیرخانه ای به منظور تسهیل در روند تهاتر اراضی و پروژه های عمرانی در استان زنجان را ارائه کرد و گفت: اغلب پیمانکاران، فعالین بخش خصوصی و حتی دستگاه های اجرایی با فرصت قانونی که از طریق تهاتر برای پرداخت بدهی های عمرانی به پیمانکاران بوجود آمده است آشنایی لازم را ندارند و ایجاد یک دبیرخانه در استان زنجان می تواند در تسهیل این امر و کاهش بدهی های استان در پروژه های عمرانی موثر باشد.
گفتنی است در سال 96 سرجمع درآمدهای عمومی استان زنجان  8 هزار و 311 میلیارد ریال بوده که 113.7 درصد آن تحقق یافته و مجموع درآمدهای عمومی استان 21 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

ارسال نظرات