خبرهای داغ:
جانباز شیمیایی دوران جنگ تحمیلی گفت: با الگوگیری از مکتب عاشورا خودمان را از انقلاب طلبکار نمی دانیم و نمی گوییم انقلاب برای ما چه کرده بلکه از خود می پرسیم ما برای انقلاب چه کرده ایم و به جای اینکه مدعی باشیم باید خودمان را مهک بزنیم.
کد خبر: ۹۰۰۹۹۴۶
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

علی دوستی از جانبازان شیمیایی دوران جنگ تحمیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: طبق فرمان امام خمینی(ره) در دوم اردیبهشت سال 58 برای جذب، سازماندهی، آموزش، هدایت و بکارگیری نیروهایی از ملت عظیم ایران سپاه پاسداران تاسیس شد.

وی با بیان اینکه این مجموعه متشکل از برادران و خواهران انقلابی است که در راه دفاع از انقلاب مجاهدت کردند افزود: پاسداران و بسیجیان باید از این به بعد نیز با آمادگی و جدیت بیشتری در صحنه دفاع از انقلاب حاضر باشند.

دشمن قوی اما منزوی است

این یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه گرچه دشمن قوی تر از گذشته شده اما منزوی است عنوان کرد: زمان جنگ تحمیلی بر علیه ایران، دشمن دو قطب شرق و غرب بود و حالا قطب غرب تنهاست اما نباید هرگز دشمنان اسلام را دست کم بگیریم و ما برای جنگ با روباه باید حربه شیر برداریم.

ایمان والاترین سلاح در مقابله با دشمن است

وی با بیان اینکه اولین سلاح در جنگ امروز نیز همان والاترین سلاح یعنی ایمان است خاطرنشان کرد: تمام سلاح های مدرن دشمن در هشت سال دفاع مقدس بر علیه قوای ما کارایی نداشت چون با دست خالی و ابزار ایمان به میدان رفتیم.

 دوستی ادامه داد: در زمان جنگ دشمن تا دندان مسلح را ناکام گذاشتیم چون سلاح اولیه ما ایمان و تقواست و سپس امکانات و ابزار برای دفاع لازم است که ظاهری و فیزیکی هستند.

عده ای حرف دل دشمن را می زنند

این یادگار دوران جنگ تحمیلی با اشاره به سخن برخی افراد مبنی بر محدود کردن امکانات و قوای نظامی و حل مشکلات اقتصادی جامعه  تصریح کرد: متاسفانه امروز عده ای حرف هایی می زنند که حرف دل دشمن است.

وی  عنوان کرد: برای ما دین اهمیت دارد اما در کنار نماز و فریضه های دینی وسایل و ابزار دفاعی نیز لازم است و خداوند خطاب به پیامبر(ص) در زمان هجرت فرمودند که با تجهیزات دفاعی خودتان نماز بخوانید.

این جانباز دوران جنگ تحمیلی تاکید کرد: می طلبد که هم به اقتصاد، فرهنگ و مسائل جانبی آن توجه داشته باشیم و نیز سیاست اقتضا می کند که بعد دفاعی نیز برای ما همچون مسائل اقتصادی و حتی بیشتر حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: ما باید تلاش کنیم که از تمام جهات دفاعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره خودمان را قوی کنیم و به خوبی بتوانیم خود را از گزند آسیب ها و تهاجم دشمن در تمام ابعاد مصون نگاه داریم.

دوستی خاطرنشان کرد: اگر امنیت در کشور نباشد دیگر هیچ داشته و امکاناتی به درد ما نمی خورد چون اقتصاد، ناموس، آرامش و آسایش از جامعه ما سلب می شود.

الگوی عاشورا برای ملت ما ماندگار شده است

 وی خود را خاک پای جانبازانی چون حضرت ابوالفضل علیه السلام و امام خامنه ای (حفظه الله) دانست و افزود: جوانانی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند اما امروز در برنامه های تعزیه عاشورا و اربعین شرکت می کنند.

این جانباز دوران دفاع مقدس خطاب به جوانان گفت: باید الگوی خودمان را از لحاظ آزادگی و مردانگی از عاشورا و امام حسین(ع) بگیریم که ارباب مسلمین و آزادگان هستند و الگوی جانبازی و فداکاری را از آقا قمر بنی هاشم باید بگیریم که به خوبی نقش آفرینی کردند و به همه جهانیان درس ایثار دادند.

وی ادامه داد: درس گیری از مکتب سرخ سرور و سالار شهیدان برای ما در دفاع مقدس تجلی پیدا کرد و برای ملت ما ماندگار شده است.

وی بیان داشت: با الگوگیری از مکتب عاشورا در این صورت خودمان را از انقلاب طلبکار نمی دانیم و نمی گوییم انقلاب برای ما چه کرده بلکه از خود می پرسیم ما برای انقلاب چه کرده ایم و به جای اینکه مدعی باشیم باید خودمان را مهک بزنیم و خود را بدهکار و مدیون انقلاب بدانیم نه اینکه تنها نظاره گر و مصرف گرا باشیم.

وی خطاب به جوانان گفت: خواهشی از جوانان دارم که سیره ائمه اطهار و معصومین را دنبال کنند و جنبه تن پروری و رفاه طلبی و مدگرایی را کنار بگذارند. تن ما تنها ابزاری است که اگر در راه خدا استفاده کنیم آنگاه خداوند خریدار خوبی است.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها